לראשונה בישראל - נשים בהריון יקודמו בתור

עיריית ירושלים תנחה את עובדי קבלת הקהל לתת קדימות בתורים לנשים הרות. העובדים יוכלו לדרוש מסמך רפואי בדבר היות האישה בהריון

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/18 13:47 כ באב התשעח

לראשונה בישראל - נשים בהריון יקודמו בתור
חגית משה סגנית ראש העיר, צילום: שרון עזרן

לראשונה בישראל, תינתן קדימות לנשים בהריון בתורים לקבלת אישורי בנייה, ארנונה ושירותים נוספים הכרוכים בעמידה בתור. עיריית ירושלים הודיעה כי תנחה את עובדי קבל הקהל שלה לתת שירות ללא תור לנשים הרות. העובדים יוכלו לדרוש מסמך רפואי המאשר את היותה של האישה בהריון.

ההנחיה באה בעקבות פנייתה של סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק הכספים חגית משה, יו"ר הבית היהודי בירושלים, המשמשת גם כיו"ר הועדה לקידום מעמד האישה בעירייה. משה פנתה במכתב למנכ"ל העירייה אמנון מרחב וביקשה כי ינחה את הדרג המנהלי ואת כל עובדי עיריית ירושלים אשר בתפקידם נכללת קבלת קהל להעניק זכות קדימות בתור לנשים בהיריון.

בתגובה לבקשתה של משה, אישרה העירייה את הנוהל ובתשובת הרשות לאיכות השירות בעיריית ירושלים נרשם כי "אנו מודעים  לחקיקה האחרונה ונערכים בהתאם. בימים הקרובים יוטמע הנוהל בקרב יחידות נותני השירות"

יש לציין כי במאי השנה עברה בכנסת בקריאה טרומית הצעת החוק להעניק בכל שירותי המדינה קדימות בתור לנשים בהיריון. אך הדרך לאישורו הסופי של החוק עוד ארוכה.