לפיד: "חוק הגיוס זו קומבינה - נצביע נגד"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' הודיע כי מפלגתו תצביע נגד חוק הגיוס. "ממשלה בראשותי תעביר את חוק הגיוס בלי קומבינות". גם ב'ישראל ביתנו' ככל הנראה יתנגדו לחוק. בליכוד הגיבו לדברי לפיד: "״הוסרה המסכה מעל פניו של לפיד"

חדשות כיפה גלעד כהן, משה ויסטוך 24/12/18 12:53 טז בטבת התשעט

לפיד: "חוק הגיוס זו קומבינה - נצביע נגד"
לפיד בכנס, צילום: חן גלילי

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר היום (ב') בהצהרה מיוחדת על חוק הגיוס כי מפלגתו תתנגד להעברת החוק. "אחרי הבחירות ממשלה בראשותי תעביר את חוק הגיוס בלי קומבינות. "גמרנו לחכות. גמרנו להיות פראיירים שלהם. יש עתיד תצביע נגד חוק הגיוס", אמר לפיד. 

לפיד אמר בהצהרה כי לפני כחודש הוא דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו שיתחייב בקולו שהחרדים לא יקבלו פיצוי כספי בתמורה לחוק הגיוס. לפי יו"ר 'יש עתיד', זה מה שהובטח למפלגות החרדיות. "הם אמרו להם - אל תדאגו לגבי הסנקציות הכלכליות. נעביר לכם את הכסף מתחת לשולחן. זו קומבינה. אמסלם אמר את זה בקולו בוועדה. מול המצלמות." אומר לפיד. 

יו"ר הקואליציה. ח"כ דודי אמסלם

קומבינה? יו"ר הקואליציה. ח"כ דודי אמסלםצילום: Miriam Alster/FLASH90

"זה לא חוק גיוס" המשיך לפיד, "זה חוק גיוס כספים. אנחנו לא ניתן את ידינו לזה שמשתמטים יקבלו כסף מהמדינה. שכספי המיסים שלנו, יממנו השתמטות. גמרנו לחכות. גמרנו להיות פראיירים שלהם. יש עתיד תצביע נגד חוק הגיוס. נלך לבחירות. אחרי הבחירות ממשלה בראשותי תעביר את חוק הגיוס בלי קומבינות ובלי רמאויות.  הגיע הזמן לרפא את הפצע הזה בחברה הישראלית".

יפזר את הממשלה? נתניהו

הולכים לבחירות? נתניהוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר יריב לוין מהליכוד התייחס להודעתו של לפיד ואמר כי ״הוסרה המסכה מעל פניו של לפיד- מהות לחוד ועסקנות לחוד. לפיד הוכיח שוב שהפוליטיקה הקטנה מובילה אותו, וגיוס החרדים ושילובם בחברה הם רק סיסמת בחירות.״

בליכוד אומרים כי חוק הגיוס הוא עניין לאומי מהמעלה הראשונה ואסור לליברמן ולפיד להפוך אותו לפוליטיקה קטנה. "ראש הממשלה נתניהו מחוייב לחוק שגובש על ידי צה״ל והובא לקריאה ראשונה על ידי ליברמן ובתמיכת לפיד. בניגוד לספינים שהם מפזרים, אין שום דילים או הסכמים עם אף גורם אחר - החוק יובא ככתבו וכלשונו בדיוק כפי שתמכו בו ליברמן ולפיד בקריאה ראשונה, בלי שום שינוי. זו שעת מבחן לליברמן ולפיד: האם יעמדו בהתחייבותם לציבור ויתמכו בחוק החשוב הזה, או שיעשו פוליטיקה קטנה על חשבון צה״ל והחברה הישראלית. הבחירה בידיהם."