ליברמן לנתניהו: "אתה זה שמנעת את קידומו של חוק עונש מוות למחבלים"

שר הביטחון לשעבר תקף את ראש הממשלה שהבטיח למשפחת אטינגר כי יקדם את חוק עונש מוות למחבלים: "הגיע הזמן להפסיק לחפש תירוצים ולספר סיפורים לפני ואחרי הבחירות. כבר עכשיו ניתן לקדם ולהעביר את חוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/19 08:30 יג באדר ב'

ליברמן לנתניהו: "אתה זה שמנעת את קידומו של חוק עונש מוות למחבלים"
תוקף את ראש הממשלה. ליברמן ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (ד') את ראש הממשלה, על רקע התייחסותו לחוק עונש מוות למחבלים בעת שניחם את משפחתו של הרב אחיעד אטינגר הי"ד, שנרצח השבוע בפיגוע המשולב באריאל

"אתה זה שמנעת את קידומו של חוק עונש מוות, שסיעת ישראל ביתנו יזמה בכנסת היוצאת" כתב ליברמן בפייסבוק

לדבריו, "למרות שמדובר בחוק שאנחנו יזמנו וקידמנו לאורך השנים, במידה ותחליט אתה לקדמו, אנו מתחייבים לתת לך את הקרדיט הבלעדי על החקיקה". יו"ר ישראל ביתנו הוסיף כי קיימות שתי אפשרויות לקידום משמעותי של החלת עונש מוות על מחבלים, "יש לך אפשרות לכנס את הקבינט מדיני ביטחוני ולקבל החלטה על שינוי מדיניות. ממשלת ישראל תנחה את  הפרקליטות הצבאית לדרוש עונש מוות במקרי טרור קשים במיוחד. האפשרות השנייה היא הגשת חוק ממשלתי כבר השבוע. גם בתקופת הבחירות אין שום מניעה, לא מבחינת החוק ולא מבחינת תקנון הכנסת, להגשת הצעת חוק ממשלתית".

רגב ונתניהו בבית המשפחה

רגב ונתניהו בבית המשפחהצילום: אלי סבתי

שר הביטחון לשעבר סיים וכתב כי "דם יהודי אינו הפקר. הגיע הזמן להפסיק לחפש תירוצים ולספר סיפורים לפני ואחרי הבחירות. כבר עכשיו ניתן לקדם ולהעביר את חוק עונש מוות למחבלים ויפה שעה אחת קודם".

אתמול ביקר נתניהו ביישוב עלי את תמר אטינגר, ששכלה עם 12 ילדיה את בעלה שנרצח על ידי מחבל באריאל. "הייתה מגבלה מעשית לעונש מוות, והמגבלה הזאת תוסר כשלא יהיה צורך בתמימות דעים של שלושה שופטים. אנחנו נעשה את זה", הבטיח ראש הממשלה בנוגע לחוק עונש מוות למחבלים.

נתניהו אמר לאלמנה כי "הזעזוע הוא ענק. אתם, המשפחה שלכם, נותנים את הביטוי לאמירה שארץ ישראל נקנית בייסורים". תמר אטינגר, השיבה לו בכאב: "זה לא מחויב הייסורים, אפשר לוותר עליהם עם קצת מאמץ". נתניהו הלא נשאר אדיש לדברים ואמר: "אין ספק שאנחנו במאמץ מתמיד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן