ליברמן: "לא אתן ידי לחילול יום הזיכרון"

שר הביטחון החליט לאסור את כניסתם של 110 פלסטינים שהוזמנו להשתתף בטקס זיכרון משותף, ויצא נגד קיום האירוע: "זהו מפגן של טעם רע וחוסר רגישות שפוגע במשפחות השכולות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/18 17:33 כה בניסן התשעח

ליברמן: "לא אתן ידי לחילול יום הזיכרון"
אביגדור ליברמן, צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90

"החלטתי לאסור כניסתם לישראל של 110 פלסטינים שהוזמנו ל'טקס משותף' ישראלי-פלסטיני, שיתקיים בערב יום הזיכרון", כך הודיע הערב (ג') שר הביטחון אביגדור ליברמן בציוץ בחשבון הטוויטר שלו.

ליברמן תקף את קיומו של טקס הזיכרון המשותף, והוסיף: "לא אתן ידי לחילול יום הזיכרון. זהו לא טקס זיכרון אלא מפגן של טעם רע וחוסר רגישות שפוגע במשפחות השכולות היקרות לנו מכל".

האירוע המדובר, טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, ייערך ביום שלישי הבא, ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, בתל אביב. זו השנה ה-13 ברציפות, בה מתקיים הטקס המאורגן על ידי תנועת "לוחמים לשלום" ו"פורום המשפחות השכולות הישראלי–פלסטיני".

במהלך הטקס יישאו דברים ישראלים שאיבדו את יקיריהם בפעילות מבצעית ובפיגועי טרור, לצד פלסטינים שקרוביהם נהרגו מאש צה"ל בנסיבות שונות. 

הסופר דויד גרוסמן אשר איבד את בנו אורי במלחמת לבנון השנייה, יהיה אחד משני הדוברים המרכזיים בטקס, והדוברת המרכזית הנוספת תהיה ד"ר אמאל אבו סעד, אלמנתו של יעקוּב אבו אלקיעאן שנורה בשנה שעברה בידי שוטרים באום אל חיראן שבנגב.