ליברמן כינה את זועבי "מחבלת" וננזף

בעקבות תלונתה של חברת הרשימה המשותפת נגד שר הביטחון, על שתקף אותה בטוויטר, נזפה בו ועדת האתיקה של הכנסת. במכתב שבו נדרש ליברמן להתייחס לקובלנה, הוא חזר על הכינוי בשנית

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/10/18 15:01 ח בחשון התשעט

ליברמן כינה את זועבי "מחבלת" וננזף
כינה את זועבי מחבלת וננזף. ליברמן, צילום: פלאש 90

ועדת האתיקה של הכנסת נזפה היום (רביעי) בשר הביטחון, אביגדור ליברמן, על שכינה את ח"כ חנין זועבי "מחבלת". במכתב ששלח לועדה סירב השר לחזור בו ואף חזר על הכינוי.

ח"כ זועבי מהרשימה המשותפת הגישה לועדה קובלנה על כך שהשר ליברמן כינה אותה בטוויטר "מחבלת" ולטענתה מדובר היה בניגוח פוליטי ובהסתה נגד חברי הכנסת הערבים ובמיוחד נגדה.

הועדה פנתה לשר וביקשה את התייחסותו הכתובה לטענות והוא מצידו ציין כי יש לדחות עת הקובלנה ובדברים שכתב אף חזר על כך שזועבי "מחבלת". 

הציוץ שהוביל לתלונת ח"כ זועבי

הציוץ שהוביל לתלונת ח"כ זועביצילום: צילום מסך

בסוף חודש יוני האחרון צייץ שר הביטחון בטוויטר, בנוגע להצעת חוק מטעם סיעת ישראל ביתנו, ובה כתב כי "המחבלת חנין זועבי נמצאת בכנסת ומקדמת טרור נגד חיילי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל רק בגלל שחברי הכנסת מהמחנה הציוני, יש עתיד והמפלגות החרדיות, מסרבים לחתום על הצעתו של ח"כ עודד פורר להדיח אותה על פי חוק. אני מבקש מכם להיכנס לאתר ולכתוב לכל הח"כים".

בעקבות הדברים, ולאור תלונתה של חברת הרשימה המשותפת, החליטה ועדת האתיקה של הכנסת "להטיל על שר הביטחון אביגדור ליברמן נזיפה". מדוברות הועדה נמסר כי "בהחלטתה שבה ועדת האתיקה על עמדתה העקרונית לפיה אין מקום בשיח הציבורי הלגיטימי לביטויים מסוג זה המופנים באופן אישי כלפי נבחרי ציבור על ידי עמיתיהם".