ליברמן: "חמאס מובילים אותנו למבצע צבאי רחב וכואב"

שר הביטחון שוחח עם תושבים בשדרות ואמר כי על אף "השחיקה בהרתעה שהיא בעיה אמתית, אנחנו מתנהלים באחריות ובאיפוק". לדבריו, "אין שום הידברות עם החמאס"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/07/18 12:20 ח באב התשעח

ליברמן: "חמאס מובילים אותנו למבצע צבאי רחב וכואב"
מבצע צבאי מתקרב? ליברמן ותושבי שדרות, צילום: אריאל חרמוני. משרד הביטחון

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, נפגש היום (שישי) עם עם תושבים בשדרות והצהיר כי ארגון חמאס דוחק את ישראל למבצע צבאי רחב היקף בעזה.

יו"ר ישראל ביתנו סיפר כי הגיע בהתראה קצרה לביקור, לבקשת חבר ולטובת תושבי העיר אשר ביקשו לשמוע על תכנון הממשלה לפתרון המצב הביטחוני באזורם.

"כולנו ראינו בעיתונים שבגלל עפיפונים ובגלל השריפות , לא יוצאים למלחמה", אמר ליברמן בנימת ביקורת על עמדות שונות שנשמעו, כביכול על ידי מערכת הביטחון, "למרות שכל בנאדם סביר, שרואה את החורש הטבעי שרוף, אלפי דונם של שדות חקלאיים שרופים, מבין שהמצב הוא בלתי סביר".

בהמשך הוא הוסיף כי על אף "השחיקה בהרתעה שהיא בעיה אמתית, אנחנו מתנהלים באחריות ובאיפוק. להשלים עם מציאות שכזאת, כשבסוף השבוע האחרון תושבים בעוטף נאלצו לרוץ  20 פעמים למקלטים או להפוך את הכנת הממ"ד לחלק בלתי נפרד מההכנות לשבת- זה דבר בלתי נסבל". 

עוד אמר שר הביטחון כי מציאות של מבצע צבאי קרובה מאוד והאשים גורם אחד בלבד בכך, "אנחנו משתדלים להיות שקולים ואחראים, אך ראשי החמאס בכוח מובילים אותנו למצב של אין ברירה, למצב שאנו נצטרך לצאת למבצע צבאי רחב וכואב, לא רק למראית עין אלא למבצע צבאי רחב וכואב. אני חושב שכל האחריות במקרה כזה היא על ראשי החמאס, אך לצערי גם תושבי עזה מן המניין יצטרכו לשלם את המחיר".

 השר אף פנה לתושבי עזה והפציר בהם להפעיל לחץ על חמאס כדי שיחדלו מפעולות הטרור ובכך יזכו להקלה משמעותית ושיפור גדול במצבם. בנוגע לביקורת של תושבי עוטף עזה, כאילו הממשלה וצה"ל מפקירים אותם לנוכח טרור העפיפונים והבלונים אמר "אני מדבר יום יום עם התושבים ועם ראשי רשויות ולא שמעתי אף מילת ביקורת על הצבא. יש ביקורת על הדרך המדינית וזה מקובל ואף מתבקש".

על השאלה האם בדיעבד התנהלה ישראל כשורה במאבקה בטרור ההצתות אמר ליברמן כי הוא "חושב שהתנהלנו בצורה הכי נכונה מלכתחילה וגם עכשיו אנו מתנהלים בצורה נכונה". לדבריו, "אין שום הידברות עם החמאס. אנו נמצאים בקשר אדוק עם כל הגורמים הרלוונטיים: אם זה מצרים ואם זה שליח האו"ם".