ליברמן: "חמאס הנחה ילדים לשגר בלוני תבערה"

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר בסוללת הפטריוט שיירטה את המטוס הסורי, שר הביטחון אמר על המשך טרור העפיפונים אמר כי חמאס שולח ילדים לשגר אותם. השר בנט: ״‏הסיפורים כאילו מדובר רק בילדים שמשגרים עפיפונים - תירוצים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/18 11:58 כא באב התשעח

ליברמן: "חמאס הנחה ילדים לשגר בלוני תבערה"
שר הביטחון ליברמן, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר היום (ה') באתר הסוללה בצפון וביקר את כוחות ההגנה האווירית המוצבים במקום: "אנחנו ערוכים, מוכנים וברגע האמת מוכיחים את היכולת. לא נוותר על האינטרסים הביטחוניים שלנו". שר הביטחון התייחס גם למדיניות מול משגרי עפיפוני התבערה ברצועת עזה: "בחמאס הנחו לשגר בלונים מתוך בתים מאוכלסים ועל ידי ילדים".

ליברמן התייחס בדבריו למדיניות הישראלית מול משגרי עפיפוני התבערה וחשף כי בשבוע האחרון ראשי חמאס הורו לשגר את הבלונים מתוך בתים מאוכלסים - ובעיקר על ידי ילדים. "צריך לפגוע באלו שמפעילים את אותם משגרי בלונים, ולא בפיונים", הסביר שר הביטחון. "נפגע לא מבצעים - אלא במשלחים". לאחר שהורה להפסיק את הכנסת הגז הדלק דרך מעבר כרם שלום לרצועת עזה, ליברמן חזר וגיבה את מדיניות ישראל. "הם חייבים להפסיק כל אלימות אם הם רוצים שיקום", אמר. "אני משאיר רק ותרופות".

שר הביטחון ליברמן

שר הביטחון ליברמןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון ליברמן ביקר הבוקר את כוחות ההגנה האווירית שהשתתפו ביירוט המטוס הסורי, והתייחס להשתלטות של צבא אסד על רמת הגולן הסורית, סמוך לגבול עם ישראל. "מבחינתנו, המצב חוזר למציאות שלפני מלחמת האזרחים", הבהיר שר הביטחון. "יש כתובת ברורה, יש אחריות, יש שלטון מרכזי."

נפתלי בנט. יצליחו להדיחו?

נפתלי בנט: "יש לחסל כל מחבל"צילום: Alex Kolomoisky. פלאש 90

למרות ההכרה בחזרתו של אסד לשליטה בסוריה, ליברמן הדגיש את התנאים לפיהם ישראל תשמור על מדיניות של אי-התערבות בענייניה הפנימיים של השכנה מצפון. "אדמת סוריה לא יכולה לשמש בסיס קדמי אירני כנגד מדינת ישראל", אמר במסיבת העיתונאים. "סוריה לא תוכל להיות תחנת מעבר ראשית להברחת נשק לחיזבאללה". ליברמן אמר כי לתפיסתו, הגבול עם סוריה יהיה שקט יותר כעת כשאסד בשלטון: "זה אינטרס שלו, הוא יודע מה יקרה אם לא. אסד יעשה את השיקולים שלו".

שר החינוך נפתלי בנט התייחס לדבריו שר הביטחון ואמר: ״‏הסיפורים כאילו מדובר רק בילדים שמשגרים עפיפונים - תירוצים. יש לחסל כל מחבל שמנסה לרצוח אותנו. הסיפורים כאילו מדובר רק בילדים. זה לא נכון. מרבית משגרי העפיפונים ובלוני האש הם מחבלים מבוגרים. לו חיסלנו את אותם המחבלים כבר בשיגור בלוני האש הראשונים, טרור האש היה נגמר מיד, כמו בטרור הגדר. 
‏אסור לחכות לאסון. יש לחסל כל מחבל שמנסה לרצוח אותנו״.