ליברמן: "המשטר הסורי יישא באחריות וישלם מחיר כבד"

בביקור ברמת הגולן שיגר שר הביטחון מסר מאיים לאסד, והזהיר מפני כניסת כוחות סוריים לאזורי החיץ בגבול הצפון. "התרשמתי מהמוכנות של כוחותינו, מגיע פה שאפו לצה"ל", הוסיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/18 12:08 כז בתמוז התשעח

ליברמן: "המשטר הסורי יישא באחריות וישלם מחיר כבד"
השר ליברמן בביקור ברמת הגולן, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר הבוקר (ג') ברמת הגולן, ונפגש עם מפקדי צה"ל בגזרה הצפונית. הביקור התקיים על רקע המלחמה הפנימית בסוריה שנערכת בסמוך לגבול ישראל, והחשש מפני כניסת כוחות סוריים לאזורי החיץ בין המדינות שעליהם הוסכם לאחר מלחמת יום כיפור. 

"אני נמצא פה בגזרה מאתמול בערב אצל אלוף פיקוד הצפון ומפקדי האוגדות. אני חייב לציין שמאוד התרשמתי מהמוכנות של כוחותינו, גם מהבנת האירועים ובאמת מגיע פה שאפו לצה"ל, שאפו לצבא הגנה לישראל על כל המוכנות", אמר ליברמן במהלך הסיור.

"אני רוצה לחזור על מה שכבר אמרתי. סיירנו לאורך הגבול וראינו את האוהלים של הפליטים הסורים. אנחנו מוכנים להעניק כל סיוע הומניטרי ואנחנו לא מוכנים לקבל שום פליט בשטחנו", הבהיר ליברמן.

שר הביטחון שיגר מסר מאיים למשטר הסורי, ואמר: "הדבר השני שגם חשוב לציין זה הסכם ההפרדה מ-74', והבהרתי פה גם למפקדים וגם לנציגי אונדו"ף - מבחינתנו כל כניסה של כוח סורי לאזור חיץ, כל חייל סורי שימצא באזור החיץ, מסכן את נפשו. גם לגבי הרצועות הנוספות, גם שם נקפיד על קוצו של יוד על ההרכב ועל כמות היקף הכוחות בהתאם לאותו הסכם של 74'.

"דבר נוסף שאנחנו מזהים זה גורמים שמזוהים עם כוחות הציר, את המאמץ שלהם תחת חסות המשטר להקים תשתית טרור פה ברמת הגולן הסורי. המאמץ הזה להקמת תשתית טרור תחת חסות המשטר מבחינתנו זה דבר בלתי מתקבל על הדעת ואנחנו נפעל בעוצמה נגד כל תשתית טרור שאנחנו נראה ונזהה פה באזור", הוסיף.

השר ליברמן בביקור ברמת הגולן

השר ליברמן בביקור ברמת הגולןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לדבריו, מבחינת ישראל "המשטר הוא האחראי והוא גם יישא באחריות וגם ישלם מחיר כבד על עצם שיתוף הפעולה עם גורמי הציר, ועל שיתוף הפעולה של המאמץ שלהם להקים פה תשתיות טרור".

ליברמן התייחס לדיווחים על כך שהאיראנים ייסוגו עוד 40 ק"מ מהגבול עם ישראל, והדגיש כי "עצם הנוכחות האיראנית בסוריה מבחינתנו זה דבר בלתי סביר. אנחנו לא מוכנים לקבל נוכחות איראנית בסוריה בשום מקום. אנחנו נפעל נגד כל התבססות איראנית בסוריה. לגבי נסיגה של 40 ק"מ או 80 ק"מ, זה לא משנה. לכן אנחנו ברגע שמזהים נוכחות איראנית פועלים וככה זה גם יימשך".

לגבי ההכרזה אתמול על סגירת מעבר כרם שלום, אמר: "מה שעובר בכרם שלום זה מזון ותרופות, זה הכל. יתר הדברים לא יעברו. ההחלטה התקבלה אתמול, רק מהיום מתחילים ליישם ואני מקווה שזה מסר שנקלט אצל ראשי החמאס ונראה הפסקה מידית בכל ההצתות, הבלונים והפרובוקציות שראינו לא רק בשלושת החודשים האחרונים".