"ליברמן הוא שר ביטחון חלש ומבולבל"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר היום בישיבת סיעתו 'ישראל ביתנו' כי השרה איילת שקד מתנגדת לעונש מוות מחבלים ושלח גם עקיצה לשר בנט שאמר "חלק מחברי הקבינט שבויים בקונספציה שגויה". הבית היהודי: "הגיע הזמן ששר הביטחון פשוט יפעיל את החוק ויפסיק להתבכיין"

חדשות כיפה גלעד כהן 29/10/18 16:29 כ בחשון התשעט

"ליברמן הוא שר ביטחון חלש ומבולבל"
ליברמן בנט ושקד, צילום: Hadas Parush/Flash 90

בישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' שנערכה היום (ב') התייחס יו"ר הסיעה ושר הביטחון אביגדור ליברמן לשלושה נושאים, חוק עונש מוות למחבלים, המצב בדרום, ולרצח תאיר ראדה. ליברמן אמר בישיבה כי הוא היה מופתע מכך ששרת המשפטים, איילת שקד (הבית היהודי) מדברת על כך שאין שום צורך בחוק עונש מוות. ליברמן גם שלח עקיצה ליו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט שאמר בעניין המצב בדרום כי "חלק לצערי מחברי הקבינט שבויים בקונספציה שגויה"

בפתיחת הדברים בישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' אמר ליברמן "אני נורא הופתעתי לפני שבוע לשמוע כמה וכמה פעמים את שרת המשפטים שמדברת על כך שאין שום צורך בחוק עונש מוות, שהחוק הנוכחי מאפשר לעשות כל מה שצריך, שהבעיה היא בכלל לא בחקיקה ואין בה שום צורך. השרה איילת שקד הצביעה שלוש פעמים על חוק עונש מוות ומעולם לא שמענו, עד לפני שבוע, שאין שום צורך בחוק הנ"ל."

עוד אמר השר ליברמן כי קבלת החוק תסמן גם שינוי במדיניות שהתקבלה ונקבעה ע"י הכנסת, לכן הצורך בחוק הוא ברור, הוא דחוף, וסיעת 'הבית היהודי' לטענתו, מכשילה את החוק בגלל מניעים פוליטיים. "חיכינו בסבלנות, זה היה חלק מההסכם הקואליציוני, כולם ידעו עליו מראש, והניסיון הזה כרגע להכשיל את ישראל ביתנו הוא ניסיון פוליטי נטו ונובע אך ורק משיקולים פוליטיים."

בעניין המצב המתוח בדרום אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי הוא חושב שחלק מחברי הקבינט שבויים בקונספציה שגויה כשהוא ללא ספק עוקץ את חבר הקבינט, השר נפתלי בנט. "אנחנו כבר יודעים מן העבר לאן מובילות אותן קונספציות שגויות ולא צריך לחכות לפעם נוספת. כל מי שבונה על ההסדרה עם חמאס- טועה בגדול. אין שום דבר להסדרה עם חמאס ובלי לתת מכה הכי קשה שאנחנו יודעים, אנחנו לא נחזיר שקט ולא רגיעה לדרום. ניסינו את כל האופציות וכל האפשרויות ועובדה שאחרי 7 חודשים בליל שישי האחרון תושבי הדרום ספגו 43 רקטות, 43 אזעקות צבע אדום וברור שאי אפשר להמשיך ככה. לכן הדרישה שלי היא ברורה, אני חושב שאי אפשר להסכים גם לאותן משוואות שהחמאס מנסה לקבע, קרי אפשר לקבל הטבות כלכליות, למשל דלק."

סיעת הבית היהודי לא נשארה אדישה לטענות של שר הביטחון לגבי השרים העומדים בראשה ואמרו כי "ליברמן הוא שר הביטחון החלש בתולדות ישראל, ואפילו קצת מבולבל. כדי לכסות על חולשתו מול חמאס הוא תוקף ללא הרף את שרת המשפטים ואת יו״ר ועדת החוקה. אז נעזור לו: הבית היהודי תומך בעונש מוות, שכבר קיים מזמן בחוק. הגיע הזמן ששר הביטחון פשוט יפעיל את החוק ויפסיק להתבכיין."