ליב"ה נגד השתתפות ראש עיריית רעננה בתפילה: "להט"ב מוצהר"

בארגון שיגרו מכתב לרב העיר ויו"ר המועצה הדתית ודרשו לבטל את הזמנתו של איתן גינזבורג, לתפילה חגיגית לרגל יום העצמאות בשבת הקרובה, "נמנה באופן מוצהר על אלה הרומסים ברגל גסה את ערכי המשפחה היהודית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/04/18 13:09 כח בניסן התשעח

ליב"ה נגד השתתפות ראש עיריית רעננה בתפילה: "להט"ב מוצהר"
בליב"ה דורשים לבטל את השתתפותו, צילום: מדף הפייסבוק הרשמי של גינזבורג

האם השתתפותו של ראש עיריית רעננה, הומו מוצהר, בתפילה חגיגית בבית הכנסת הגדול בעיר לרגל יום העצמאות מהווה פגיעה במסורת ישראל? במרכז ליב"ה סבורים שכן ולכן הם שלחו היום (שישי) מכתב בנושא לרב הראשי המקומי וליו"ר המועצה הדתית.

בארגון מחו על כך שראש העיר איתן גינזבורג הוזמן לאירוע המיוחד שבו אמורים להשתתף גם רבה הראשי של העיר הרב יצחק חיים פרץ וראש המועצה הדתית אריה פרידמן.

"במסגרת חגיגות השבעים למדינת ישראל מקיימת המועצה הדתית שבראשותך תפילות חגיגיות בשבת הקרובה, שבת פרשת תזריע-מצורע, בבתי הכנסת בעיר", הם כתבו לפרידמן וציינו כי "אכן, תקומתו של עם ישראל משנת הגלות העמוקה, קיבוץ הגלויות וקיומה ושגשוגה של מדינת ישראל ככבשה אחת בין שבעים זאבים, ראויים לציון בהודאה על העבר ובתפילה על העתיד".

עם זאת, בהמשך המכתב הם ציינו כי "בוודאי ידוע לך שראש העיר נמנה באופן מוצהר על אלה הרומסים ברגל גסה וביד רמה את מסורת ישראל ואת ערכי המשפחה היהודית, בחייו האישיים עם בן זוג, כאשר הוא דואג לתת לכך פומבי".

לדבריהם, "נוכחותו של אדם כזה בבית הכנסת, בפרט בתור אורח כבוד של תפילה לרגל הקמת המדינה, נותנת לגיטימציה למעשים שהם הפוכים לתפילה שכל-כולה התקרבות לה', ואף לאופי האמתי של חיי עם ישראל בארץ ישראל".

לסיום הם דרשו לבטל את השתתפותו של ראש העיר במעמד, "אנו פונים אליך ומבקשים שאוזנך תהיה כרויה לרחשי ליבם של רבים מאזרחי ישראל שלומי אמוני ישראל, הרוב הדומם במדינה, אשר חשים באופן ברור כי נוכחותו של ראש העיר הנושא עמו אמירה חמורה כזאת, במעמד מרומם של תפילה, צורמת להם מאד, ותנקוט בצעדים הדרושים למנוע זאת".

בתנועת נאמני תורה ועבודה תקפו את המהלך ואמרו כי "בנתינת כבוד לאדם אחר אין פגיעה בשמירת המצוות וההלכה שלנו. ראוי לבית הכנסת להיות מקום פתוח לכל אדם. כאשר מדובר בפגיעה בראש העיר מדובר בקל וחומר, פגיעה בו זה חילול השם גדול אף יותר".

בהמשך אמרו כי הם "מגנים את המכתב הפוגעני הזה ומחזקים ידיהם של רב העיר ויו"ר המועצה הדתית ברעננה".