אזריה לשופטים: "שחררו אותי עוד היום"

החייל שהורשע בהריגת מחבל פצוע ביקש לקצר מחצית מעונשו. החלטה תתקבל בימים הקרובים. פרקליטו: "שבועיים לפני פסח, אין מועד מתאים יותר להעניק חירות לאלאור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/18 11:37 כז באדר התשעח

אזריה לשופטים: "שחררו אותי עוד היום"
אלאור אזריה עם הוריו בבית הדין הצבאי, צילום: פלאש 90

בית הדין הצבאי בקריה דן הבוקר (ד') בקיצור עונשו של החייל אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל פצוע בחברון. אזריה, שריצה שבעה מתוך 14 חודשי המאסר שנגזרו עליו, ביקש מוועדת השחרורים הצבאית לקצר מחצית מעונשו ולשחררו כבר היום, אך התביעה הצבאית התנגדה לכך והסכימה רק לקיצור העונש בשליש ולשחרורו בחודש מאי. ההחלטה תתקבל בימים הקרובים. 

במהלך הדיון פנה אזריה לשופטים, ואמר: "יריתי במחבל רוצח כי בשטח בזמן אמת הייתי בטוח שיש עליו מטען וחשתי סכנה מיידית. אם הייתי יודע אחרת בשטח בזמן אמת הייתי פועל אחרת. תרמתי רבות לביטחון המדינה בשירותי הצבאי, מההכשרה הארוכה והמתישה ועד למעצרים ולפעילויות הרבות בתנאים לא תנאים וסיטואציות קשות שאתה נתקל בהם כשאתה הולך בתוך כפר והפחד עולה מרגליך. בכל שנייה אתה יכול להיות מת.

"נפצעתי בשירות שלי מבלוק שהושלך עליי והמשכתי לשרת ולתרום. הייתי במצבים קשים שהם רחוקים מהמזגנים. אני מבקש מכם - החזירו אותי הביתה ותנו לי לאחות את השברים. יש פה פצע מדמם במשפחתי ובכל עם ישראל שיש להחלימו. שחררו אותי עוד היום. אני מבקש מכם".

פרקליטו של אזריה, עו"ד יורם שפטל, אמר כי "ככל שהפרשה הזו תסתיים מהר יותר כך ייטב לכולם. אזריה נמצא בסיוט מתמיד ובלתי פוסק זה שנתיים. החקירה החלה באופן שערורייתי כחקירת רצח עם כוונה ראשונית לכלוא אותו לכל ימי חייו. המורל בצבא יעלה ככל שהוא ישתחרר מהר יותר. אנו שבועיים לפני חג החירות ואין מועד מתאים יותר להעניק חירות לאלאור אזריה.

"לאורך מאסרו, אזריה התנהג למופת וכבר בחלוף חודש שולב בסבב חופשות ויצא אז לחופשה של 96 שעות לראש השנה. מאז הוא יוצא לחופשה מדי חודש. זה נחשב לחריג וזה נובע מהתנהגותו המופתית ומכך ששלטונות הכלא עשו כל דבר במסגרת החוק כדי להקל עליו כי גם הם סבורים שמקומו לא שם.

"בכך הם משקפים את הרוב המכריע של העם היושב בציון. אזריה סבור שנגרם לו עוול קשה ובקלטת שפרסם לפני כניסתו לכלא צפו שני מיליון איש. רק לראש הממשלה יש יותר צפיות, וגם אז באופן אצילי הוא קרא לנוער להתגייס לצבא".

שפטל טען כי "העונש חמור מדי גם על דעת הרמטכ"ל: לא היה דבר כזה שתוך כדי הקראת הכרעת הדין יצאה הודעה של הרמטכ"ל שקרא לאזריה לבקש הקלה עם רמז בעובי עור של פיל שהבקשה תיענה בחיוב - וכך גם קרה. בסוף הרמטכ"ל באמת הקל ב-22% מהעונש. לא היה מקרה מעולם שהוועדה דחתה בקשה לשחרור מוקדם כלפי חייל שהרמטכ"ל הקל בעונשו".

התובעת הצבאית, אל"מ שרון זגגי-פנחס, אמרה כי "קיצור העונש במחצית מופעלת רק בנסיבות חריגות כדי ליצור הלימה עם המקבילה האזרחית שלפיה אסיר מגיע לוועדה אחרי ריצוי שני שלישים מעונשו. ברוב המכריע של קיצורי החצי עד כה היו מטעמים רפואיים.

"עמדתנו היא להותיר לשיקול דעת הוועדה את השחרור המוקדם לאזריה אחרי שני שלישים מתקופת עונשו. במקרה הנוכחי אין שיקולים לקיצור העונש בחצי ויש כן שיקולים לדחות את הבקשה הנוכחית. אזריה הורשע בעבירה חמורה של הריגה. העבירה בוצעה מתוך יסוד נפשי של כוונה ולא מתוך רשלנות או טעות לפי קביעות של בית הדין.

"לכל אורך ההליכים האסיר לא נטל אחריות על מעשיו ולא הביע חרטה. גם היום לא שמענו זאת ואף שמענו הבוקר במידה מסוימת התכחשות לקביעת בית הדין לערעורים. בית הדין קבע שיש במעשיו של אזריה כדי לפגוע בחוסנו של צה"ל".

 

היא הוסיפה כי "לגבי ניכוי שליש, לרוב איננו מביעים עמדה בשלב הנוכחי. יחד עם זאת האסיר יגיע ב-10 במאי לריצוי שני שלישים מעונשו ולכן נדרשנו לכך כעת. בהתחשב בכך שהמידע שהתקבל מלמד על התנהגות חיובית ללא חריגים של אזריה בכלא הצבאי, החלטנו להותיר לשיקול דעת את שאלת ניכוי השליש לוועדה. לא מתעוררים שיקולים של מסוכנות לגבי קיצור שליש. הוא גם ללא עבר פלילי עד לאירוע והתעקש לשרת כלוחם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן