לוקחת אחריות: המדינה תתעד את הקמת מפעל ההתיישבות ביו"ש

מיזם חדש של המשרד לשוויון חברתי ומועצת יש"ע, שיושק בשבוע הבא, יגבה עדויות מצולמות ממאות מוותיקי יהודה ושומרון שיספרו על הליך ההקמה והפיתוח של האזור

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/10/18 18:50 כה בתשרי התשעט

לוקחת אחריות: המדינה תתעד את הקמת מפעל ההתיישבות ביו"ש
חנן פורת והרב לוינגר בסבסטיה, צילום: לע"מ. משה מילנר

מדינת ישראל מנציחה את הקמת ההתיישבות ביהודה ושומרון: המשרד לשוויון חברתי, בשיתוף מועצת יש"ע, ישיקו בשבוע הבא מיזם חדש שבמסגרתו ייגבו עדויות מוותיקי המתיישבים באיו"ש שלקחו חלק בהקמת הישובים באזור.

מדובר ביוזמה שעלותה תעמוד על 1.5 מיליון שקלים, שבה ייגבו עדויות מצולמות ממאות אזרחים ותיקים,  כאשר היעד לשנה הראשונה יעמוד על 100 עדויות.

האנשים שייבחרו יצולמו ויספרו כיצד הגיעו לאזור, כיצד עלו לקרקע ויפרטו על האתגרים שבהם נתקלו בתחילת הדרך. חומרי הצילום ייערכו לסרטוני עדות שיועלו באופן דיגיטלי, לאתר ולאפליקציה סלולרית, לרווחת הציבור. 

זכתה בליכודיאדה. גמליאל

משרדה יתקצב את המיזם. גמליאלצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

במשרד, שבראשו עומדת השר גילה גמליאל, ציינו כי במסגרת המיזם יוקם גם צוות אקדמאים שיחקור ויכתוב את ועל תולדות ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון בהקשר הרעיוני, ציבורי, כלכלי, סוציולוגי, משפטי וגיאוגרפי למן הקמתה ועד העת הנוכחית, וזאת כהשלמה לגביית העדויות.

מדובר בצעד יוצא דופן שיש שיאמרו כי הוא מקדם את החלת הריבונות על יהודה ושומרון, מאחר ומי שתיקח אחריות על תיעוד הקמת ופיתוח מפעל ההתיישבות זו המדינה בעצמה.

ביום שני הקרוב, יושק המיזם במרכז מורשת בגין שבירושלים בנוכחות השר גמליאל, יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני, מנכ"ל מרכז מורשת בגין, הרצי מקוב, ותיקי יש"ע ואישים נוספים.