"לבטל את מינויו של הרב רלב"ג - הרב לביא ראוי ממנו"

'התנועה להגינות שלטונית' פנתה למשרד המשפטים בדרישה לבטל את מינויו של הרב מרדכי רלב"ג, גיסו של הרב דוד לאו, לתפקיד ראש אבות בתי הדין בירושלים. "החלטה המכשירה נפוטיזם מתוך ניגוד עניינים ומשוא פנים"

חדשות כיפה יהונתן קליין 20/08/18 17:01 ט באלול התשעח

"לבטל את מינויו של הרב רלב"ג - הרב לביא ראוי ממנו"
בית הדין הרבני, צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

מלחמות הרבנים בתוך הרבנות הראשית עולות מדרגה; עורך הדין מרדכי אייזנברג, יו"ר 'התנועה להגינות שלטונית', שלח מכתב לדני חורין, בכיר במחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, בדרישה לבטל את מינויו של הרב מרדכי רלב"ג לראש אבות בתי הדין בירושלים. כך פורסם באתר 'חרדים10'.

כזכור, בשבוע שעבר מונה הרב רלב"ג לתפקיד על ידי וועדה שהוקמה במיוחד. מאחר והרב רלב"ג הוא גיסו של הרב דוד לאו, ומתמודד נוסף לתפקיד היה קרוב משפחתו של הראשל"צ הרב יצחק יוסף, פסלו עצמם שני הרבנים הראשיים מלדון במינוי, ומונתה וועדה שכללה שלושה דיינים. לפני המינוי פורסם באתר 'וואלה' כי הרב דוד לאו מפעיל לחצים על חברי הוועדה למנות לתפקיד את גיסו, הרב רלב"ג, שאכן מונה לבסוף. הרב לאו הכחיש אז את הפרסום.

הרב הראשי דוד לאו

הרב הראשי דוד לאוצילום: מרים אלסטר פלאש 90

בשבוע שעבר הקפיא משרד המשפטים את המינוי, לאחר טענות שהגיעו אליו כי המינוי בעייתי, ועל התפקיד התמודדו רבנים מנוסים בהרבה מהרב רלב"ג, ביניהם הדיין הרב אוריאל לביא, שנחשב לסדין אדום בממסד הרבני הותיק, בעקבות פסק הדין שנתן כדיין בבית הדין בצפת שהתיר אישה שבעלה מצוי בתרדמת.

טענות אלו נבדקות במשרד המשפטים, אך עוד לפני שהוקפא המינוי הספיק הרב הראשי לאו לחתום על המינוי של גיסו הרב רלב"ג בכפוף להחלטת הוועדה. הרב לאו חתם על המינוי כנשיא בית הדין הגדול, תפקיד אליו נכנס בשבועות האחרונים מתוקף תפקידו כרב הראשי לישראל. על אף החתימה, הוחלט כרגע שלא להכריז על המינוי של הרב רלב"ג באופן רשמי עד שתסתיים הבדיקה. כך פורסם באתר 'וואלה'.

בתוך כל הסאגה הזו, שיגר אתמול, כאמור, עו"ד אייזנברג את המכתב למשרד המשפטים. במכתב טען אייזנברג כי יש לבטל את המינוי 'התמוה', כלשונו, זאת מאחר שהוא נגוע בניגוד עניינים. עוד דרש עו"ד אייזנברג שיותר לו לעיין בפרוטוקול הוועדה, שאיננו חסוי מבחינה חוקית.

עורך הדין מרדכי אייזנברג

עורך הדין מרדכי אייזנברגצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

אייזנברג טוען במכתבו כי הרב אוריאל לביא הוא מכהן כדיין כ-18 שנה יותר מהרב רלב"ג, מתוכן כ-10 שנים כאב בית דין, והוא מועמד מנוסה ומתאים לתפקיד הרבה יותר. בנוסף, מאחר שהרב הראשי לאו לא הגיב לטענות על ניגוד עניינים וכבר חתם על המינוי, הוא מבקש לקבל גם את החלטת וועדת המינוי ואת תגובתה לערעור שהוגש נגד מינוי הרב רלב"ג, ולעכב את המינוי בעשרה ימים לפחות כדי שיתאפשר לו להציג התנגדות מנומקת.

הרב הראשי דוד לאו מסר בתגובה לכתבה ולפרסום המכתב: "הטענות המובאות בכתבה הינם שקר מוחלט. הרב הראשי קיבל את החלטת הוועדה הבלתי תלויה אשר מונתה על ידי הראשל״צ הגר״י יוסף ולוותה באופן צמוד על ידי משרד המשפטים. בהתאם להנחיית הייעוץ המשפטי של בתי הדין אשר ליווה את ההליך הרב חתם על כתב המינוי".