"לא שמעו על לא תסית?: בנו של הרב אליהו תוקף את מבקרי אביו

הרב עמיחי אליהו לא אהב את הביקורת מצד תהלה פרידמן והרב גלעד קריב על אביו, ששוחח עם תלמידי הישיבה שבה למד החשוד בטרור יהודי, "לא הפריע להם לצבוע אות אבי, כאילו הוא מעודד טרור ורצח"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 27/01/19 15:53 כא בשבט התשעט

"לא שמעו על לא תסית?: בנו של הרב אליהו תוקף את מבקרי אביו
הרב עמיחי אליהו, צילום: מדף הפייסבוק של עמיחי אליהו

הרב עמיחי אליהו התייחס היום (ראשון) לביקורת שהוטחה באביו, על השיחה שהעביר לתלמידי הישיבה שחלק מחבריהם נחשדו בהריגת אישה פלסטינית, ותקף את השמאל הציוני דתי.

"השבוע עלתה לכותרות השיחה שנתן אבי שיחי'ה לתלמידי ישיבת 'פרי הארץ'. שנעצרו, נכלאו ועברו מסע תעמולה של שיסוי והסתה מתוזמן ע"י אנשי התקשורת והשמאל בציוניות הדתית", כתב הרב אליהו בדף הפייסבוק שלו.

לדבריו, "בעוד השב"כ בעצמו ככל שאני מבין הורה לשחררם, האבן כפי המסתבר לא הועברה לבדיקת DNA במכון המשפטי באבו-כביר על פי הנוהל הרגיל במקרים דומים, האליבי שלהם לא נבדק, וראש הישיבה בעצמו מג"ד במילואים מטובי בניה של הארץ.

"זו אפילו לא חזקת החפות שעומדת להם כל עוד לא הוכח אחרת - הם חפים מפשע, הראיה שהם שוחררו!!!  קרי: השב"כ מודה שהם לא אשמים רק שאין לו כח לתקן את הנזק התדמיתי שהוא יצר כלפי הישיבה. ואין לו סבלנות לבקש סליחתם לאחר שהוא כלא אותם ופגע בזכויותיהם קשות".

 הרב אליהו

הרב שמואל אליהוצילום: אלישמע סנדמן

בשיחה עם התלמידים, שנערכה בשבוע שעבר אמר הרב שמואל אליהו לתלמידים כי "אתם אחרי מה שעברתם חקירות וכל העוול שבעולם, אתם מפה יוצאים למלוך. המסקנה היא לא לשבת בחיבוק ידיים, 'הכסיל חובק את ידיו ואוכל את בשרו', אלא ללכת ולכבוש שלטון. איך כובשים שלטון? לעלות על הכנסת עם טנקים? לא. לקחת את עמדות המפתח של המדינה, גם בתחכום וגם בהשפעה על העם. מערכת המשפט רוצה לשלוט על העם ולייצר דיקטטורה. אם אנחנו יודעים לדבר אל העם, כי בסוף העם הוא פיקח".

מועמדת מפלגת יש עתיד, תהלה פרידמן, תקפה את הרב על הדברים ואמרה הוא "נותן גיבוי למי שחטא", וכי "קשה להבין מדוע הרב הגיע כדי לעודד את חבריו של מיידה האבנים" אמרה פרידמן, "חוסך שבטו שונא בנו, ועל רב מוטלת החובה המוסרית להוכיח את תלמידיו אם עשו מעשה נבלה, ולא לעודד אותם ולקרוץ להם".

תהילה פרידמן

תהילה פרידמןצילום: באדיבות המצולמת

בנו של הרב אליהו, ששובץ במקום החמישי ברשימת האיחוד הלאומי לכנסת, ראה את הדברים שאמר אביו בצורה שונה, "בשיחה הסביר להם אבי מורי כשהוא מעודד את רוחם על העוול שנגרם להם על לא עוול בכפם. שאת האנרגיות והאכפתיות שלהם למצב המדינה אסור לדכא, עם האידאלים שקיימים בהם יש דרכים להשפיע  ולא רק דרך הפגנות בצמתים.

"מי שהיה מוכן בזמן הבריטים להיכנס לכלא על מנת להגיע לארץ ישראל, הקים עם אותה נחישות מדינה.  מי שבעבר ישב בכלא על לימוד תורה היום מלמד תורה ברבים.  מי שבעבר ישב בכלא הסוביטי על 'חטא הציונות' ניתב את הכוחות שלו להיות שר למען מדינת ישראל. חלום דמוקרטי אמיתי. רב שמחנך תלמידים באהבה ענקית ואומר להם אל תשברו ממה שקרה לכם. לכו להשפיע בכלים של המדינה. לכו להנהיג".

בהמשך הוא תקף את פרידמן ושאר הגורמים שיצאו נגד אביו ואמר כי "כל זה לא הפריע לאנשים בתנועה הרפורמית, בשמאל הישראלי ובשמאל המתרחב וצומח בציונות הדתית,לאחוז באומנותו של בלעם, זו שצריכה תלמידים. להפוך את הקערה על פיה, ולנסות ולצבוע אותו את מו"ר אבי, כאילו הוא מעודד טרור ורצח - בעוד הוא הסביר בדיוק הפוך.

"זה באמת כל כך נאיבי ומופרך מצידי לצפות מאנשים כמו תהלה פרידמן  או גלעד קריב  שקוראים מאמר הסתה בעיתון הארץ (שדנ"א שלו נמצא על כל  יהודי שנרצח במדינת ישראל על רקע לאומני מאז הסכמי אוסלו) לא ללטף לח'ברה האלה את הראש, לא לקרוץ ולא לכסת"ח,  אלא לומר בפשטות- לא תסית?"