מועמדת יש עתיד נגד הרב אליהו: "הרב נותן גיבוי למי שחטא"

תהלה פרידמן, מועמדת מפלגת יש עתיד, יצאה נגד דבריו של הרב אליהו כשהגיע לביקור בישיבה בה לומדים הנערים החשודים בטרור: "על רב מוטלת החובה המוסרית להוכיח את תלמידיו אם עשו מעשה נבלה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 24/01/19 13:52 יח בשבט התשעט

מועמדת יש עתיד נגד הרב אליהו: "הרב נותן גיבוי למי שחטא"
תהילה פרידמן, צילום: באדיבות המצולמת

תהלה פרידמן, מועמדת יש עתיד לכנסת, תוקפת את הרב שמואל אליהו על הדברים שנשא השבוע בישיבת "פרי הארץ", ממנה יצא על פי החשד הנער שהרג את עיישה ראוואבי.

"קשה להבין מדוע הרב הגיע כדי לעודד את חבריו של מיידה האבנים" אמרה פרידמן, "חוסך שבטו שונא בנו, ועל רב מוטלת החובה המוסרית להוכיח את תלמידיו אם עשו מעשה נבלה, ולא לעודד אותם ולקרוץ להם".

הרב אליהו אמר בפני תלמידי הישיבה ממנה יצאו החשודים בגרימת מותה של הפלסטינית: "במערכת המשפט מקיימת יחס של איפה ואיפה מטורף", והוסיף, "כי מבית הסורים יצא למלוך". 

המועמדת הטרייה נזעקה למשמע דבריו של הרב: "בעשותו כן הוא חוטא לתפקידו, לתלמידיו, ולאלוקיו. מדוע, אם כן, הרב נותן גיבוי למי שחטא ומחזק את חבריו? אדרבא, ביקורו בישיבת פרי הארץ יכול היה להיות ביקור משמעותי ומשפיע על התלמידים אם רק היה יוצא בקריאה ברורה - לא תרצח".


 

פרידמן הוסיפה: "כשרב חשוב מדבר עם נערים צעירים  וממעיט מחומרת מעשה זריקת האבנים הוא גם מעודד את ההרג הבא וגם מתיר את דמם של מתיישבי יהודה ושומרון הסופגים תדיר אבנים המסכנות את חייהם".

הבוקר הודיעה פרקליטות מחוז מרכז כי היא מגישה כתב אישום בגין הריגה נגד הקטין, בטענה שהרג את ראוואבי על רגע גזעני.