לא רק מאיים: טראמפ יקצץ רבע מהשקעות ארה"ב באו"ם

הנשיא האמריקני הבטיח כי מי שיצביע נגד ההכרה בירושלים כבירת ישראל ייפגע, והלילה הודיעו בבית הלבן כי הם מקצצים 285 מיליוני שקלים מסך השקעותיהם באו"ם, יותר מ-5% מתקציב הארגון

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/12/17 10:58 ז בטבת התשעח

לא רק מאיים: טראמפ יקצץ רבע מהשקעות ארה"ב באו"ם
מברך לכבוד החנוכה. תמונת ארכיון טראמפ, צילום: פלאש 90. אמיר לוי

מאיים ומקיים: לאחר שהנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, הזהיר כי מדינה שתצביע נגד ההכרה בירושלים תיענש, הודיעה הלילה (ב') משלחת האו"ם של ארה"ב כי היא תקצץ באופן משמעותי מהשקעתה בארגון.

מדובר בהפחתה של 285 מיליון דולרים, שמהווים כרבע מההשקעה השנתית של ארה"ב באו"ם. יש לציין כי סך ההשקעה האמריקנית בארגון הם 25% מתקציבו, כך שקיצוץ זה יגרור ירידה של יותר מ-5% מתקציב האומות המאוחדות.

בממשל טראמפ לא ציינו במפורש כי ההפחתה נובעת מההצבעה בסוף השבוע שעבר, שבמהלכה 128 מדינות הצביעו נגד ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל, אך אמרו כי "מעבר לחיסכון לקופה האמריקנית, נדאג להפחית את המנגנון המנופח בארגון - ומנגד נעביר את התמיכה לסוגיות המשמעותיות לנו בזירה הבינלאומית ונכניס יותר אחריות לאו"ם".

ניקי היילי

ניקי הייליצילום: a katz / Shutterstock.com

השגרירה האמריקנית לאו"ם, ניקי היילי, הוסיפה כי "הקיצוץ הוא צעד נכון לארצות הברית - שמנסה לייעל את הארגון ולהפנות את משאביו למקומות משמעותיים יותר". 

לצד זה יש לזכור כי עוד לפני ההצבעה שיגר טראמפ איום מפורש על המדינות שיצביעו נגד ירושלים ואמר כי ""מדינות לוקחות מאיתנו מאות מיליוני דולרים ולפעמים מיליארדי דולרים ואז מצביעות נגדנו", אמר טראמפ, "אז אנחנו עוקבים עכשיו אחר ההצבעות הללו. נחסוך הרבה כסף. לא אכפת לנו".