לא מתרגש מסמוטריץ והרב דרוקמן: הרב ליאור במסר לראשי עוצמה יהודית

לאחר שיו"ר האיחוד הלאומי וגורמים בבית היהודי מתחו ביקורת על איחוד כולל בציונות הדתית, הורה הרב ליאור לראשי עוצמה יהודית לבחון ריצה עצמאית, "כדי להציל עשרות אלפי קולות"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 05/02/19 09:58 ל בשבט התשעט

לא מתרגש מסמוטריץ והרב דרוקמן: הרב ליאור במסר לראשי עוצמה יהודית
הבהיר מדוע נתן הסכמה לספר. הרב ליאור, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

אחד מבכירי רבני הציונות הדתית, הרב דוב ליאור, קרא לראשי עוצמה יהודית לרוץ לבדם, במידה ולא יושג הסכם עם האיחוד הלאומי והבית היהודי. זאת על רקע דברים שאמר בצלאל סמוטריץ' וגורמים בבית היהודי שהתפרשו כהתנגדות לחיבור בין המפלגות.

עם בחירתו של הרב רפי פרץ לראשות הבית היהודי, קרא ראש הממשלה נתניהו לחיבור כולל בציונות הדתית. יו"ר האיחוד הלאומי הגיב על הדברים בציוץ שתרם להצתת המאבק בין הצדדים.

"רה"מ נתניהו צודק", כתב, "הימין חייב להתחבר ולא לאבד אף קול. אני קורא לו לשלב את עוצמה יהודית כבלוק טכני בליכוד. זה הרבה יותר מתאים לתרבות הפוליטית ולכיוון שקיים ממילא בליכוד (מצחי הנגבי ועד אורן חזן) והמקומות שרה"מ מבקש מחר לשריין בליכוד מתאימים לכך. אדוני רה"מ, ברוך אומר ועושה".

אמש, בבחירת רשימת הבית היהודי במרכז המפלגה, אמר הרב חיים דרוקמן ל'כיפה' כי הוא מתנגד לחיבור עם בן גביר ובן ארי, "אנשי עוצמה יהודית הם אנשים יקרים מאוד הפועלים בהתאם להשקפת עולמם, אבל הבית היהודי הוא כלל ישראלי. אם הם יחברו לבית היהודי, זו תהיה מפלגה מגזרית".

בעקבות הדברים, שיגר הרב ליאור מכתב לראשי עוצמה יהודית, בו קרא לפעול למען חיבור פוליטי בין המפלגות, אך הדגיש כיבמידה וניסיונות אלה לא יצלחו, "עליכם לרוץ לבד כדי להציל את עשרות אלפי הקולות של מצביעי עוצמה נאמני ארצנו הקדושה".

ראשי

ראשי 'עצמה יהודית' ד"ר מיכאל בן ארי ואיתמר בן גבירצילום: Hadas Parush/Flash90

גורם בכיר בעוצמה יהודית תקף את הבית היהודי והאיחוד הלאומי ואמר כי מתוך אחריות ורצון שהשמאל לא  יעלה ותהיה נציגות של מפלגה ציונית דתית בכנסת הקרובה, ניסינו בכל דרך להגיע לאיחוד וחיבור,ויתרנו על תפקידים והתפשרנו על מקומות והכל כדי להצליח ליצור מפלגה ימנית גדולה מימין לליכוד אלא שלצערנו כל מאמצנו נתקלו בחומה בצורה של התנשאות ופוליטיקאים חסרי אחריות. לצערנו מירב הסיכויים גם הבית היהודי וגם האיחוד הלאומי לא יעברו בבחירות הקרובות את אחוז החסימה ודחיית היד שהושטנו מזכירה את הפיצול שהיה בשנת 92 שבזכותו הוקמה ממשלת שמאל".

ממטה האיחוד הלאומי נמסר בתגובה כי "את המשא ומתן לחיבור בין מפלגות הציונות הדתית והימין הערכי לא ננהל בתקשורת. יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ׳ ימשיך היום במאמציו להביא לרשימה משותפת הכי רחבה בהובלת האיחוד הלאומי והבית היהודי ושותפים נוספים".