"לא מתרגשים": בישיבת שדרות משדרים עסקים כרגיל

בשיחה עם 'כיפה' סיפר הרב אריאל בראלי כי למרות ההסלמה בעוטף עזה, שגרת החיים נמשכת. לדבריו, בעתות כאלה מתחדדת אחריותם של לומדי התורה: "במקום שיש יותר סכנה יש יותר מחויבות להקפיד על הלימוד"

חדשות כיפה דויד ליבנה 29/05/18 12:32 טו בסיון התשעח

"לא מתרגשים": בישיבת שדרות משדרים עסקים כרגיל
חצר גן הילדים בעוטף עזה שספג פגיעת פצמ"ר, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"אנחנו לא מתרגשים מזה יותר מדי. כרגע אין הנחיות מיוחדות", כך אמר היום (ג') ל'כיפה' הרב אריאל בראלי, ר"מ בישיבת ההסדר בשדרות, בעקבות ההסלמה בדרום, שכללה מטח פצמ"רים הבוקר לעבר יישובי עוטף עזה וירי קליעים אמש לעבר העיר. 

הרב בראלי, שמשמש כראש מכון "משפט לעם", סיפר כי בעקבות המצב התבטלו ביקורים של קבוצות שהיו אמורות להגיע לשדרות. "לצערי היו כמה ביטולים של בתי ספר שהיו אמורים להגיע ולשמוע על המשפט העברי. אני פונה למנהלי בתי הספר ולרכזי החינוך שדווקא יבואו בשבוע כזה ולא יימנעו מכך", אמר. "בואו תפגינו נוכחות, תחזקו. כל ביקור כזה בעיר מחזק", הוסיף. 

עוד סיפר הרב בראלי כי בשיתוף מרכז חוסן בשדרות הוכשרה קבוצה של אברכים ותלמידים משיעור ה', שבשעת חירום מגיעים לבתים של מבוגרים ומוודאים שהכל בסדר. "בגלל ההתחממות הביטחונית האחרונה מרעננים את הנוהל", אמר. עם זאת הוא ציין כי "עוד לא הוציאו אותו לפועל כי כרגע שקט בשדרות". 

הרב בראלי ציין עוד כי בעתות כאלה מתחדדת האחריות של הישיבה בחיזוק לימוד התורה. "יש לנו אחריות של הלימוד. אנחנו יודעים שהלימוד יוצר זכויות", אמר. "במקום שיש יותר סכנה יש יותר מחויבות להקפיד על הלימוד, להקפיד על הזמנים", הוסיף.