לא מחכים לנתניהו: החוק הפולני אושר בסנאט

החוק, שיאסור להאשים את העם הפולני בפשעי השואה, אושר ברוב גדול וכעת הוא צפוי לקבל את חתימתו הסופית של הנשיא דודה. זאת למרות שראש הממשלה נתניהו ומקבילו מפולין סיכמו על פתיחת דיאלוג

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/02/18 08:50 טז בשבט התשעח

לא מחכים לנתניהו:  החוק הפולני אושר בסנאט
הפרלמנט הפולני, צילום: Fotokon / Shutterstock.com

על אף השיחה בין ראש הממשלה נתניהו לעמיתו מפולין, אישר הלילה (חמישי) הסנאט הפולני את הצעת החוק האוסרת לקשר בין המדינה לפשעי השואה.

החוק, שעברה ברוב של 57 תומכים מול 23 מתנגדים, יטיל עונש מאסר בן שלוש שנים על מי שיטען כי העם הפולני היה אשם ברצח היהודים על ידי הנאצים במחנות ההשמדה שהיו בשטח המדינה.

בתחילת השבוע ההצעה עברה את ההצבעה בפרלמנט ולאחר שצלחה גם את ההליך בסנאט היא תעבור לאישורו וחתימתו של נשיא פולין, אנדז'יי דודה, שהביע את תמיכתו בחקיקה.

המהלך הפולני הגיע למרות שלשכת ראש הממשלה הודיעה לפני מספר ימים כי נתניהו ומקבילו הפולני מתאוש מורביצקי, "סיכמו לפתוח בדיאלוג מיידי בין צוותים של שתי המדינות, כדי לנסות להגיע להבנות בנושא החקיקה".

לאור הסערה שהחוק עורר בישראל ניסה מורביצקי להסביר כי "אושוויץ-בירקנאו זה לא שם בפולנית ו'העבודה משחררת' זה לא ביטוי פולני". לדבריו, "אושוויץ הוא הלקח המר ביותר שנותר מהדרך שבה אידאולוגיה מרושעת מסוגלת ליצור גיהינום עלי אדמות. יהודים, פולנים וכל הקרבנות צריכים לשמר את זכרם של כל אלה שנרצו על ידי הגרמנים הנאצים".

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית הת'ר נאוורט, קראה לפני ההצבעה לממשל הפוליני לשקול מחדש את החקיקה ואמרה כי ארה"ב מבינה את הבעייתיות בהגדרת מחנות ההשמדה כפולניים, אך לצד זה היא הביעה את חששה שההליך עלול לערער את חופש הדיבור ואת השיח האקדמי בנושא השואה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן