"לא יודעים לאן הולכים, עשרות ילדים יישארו ללא קורת גג"

15 ימים לפני הריסת הבתים בשכונת נתיב האבות, הקימו התושבים אוהל מחאה מול משרד רה"מ. השר אריאל: "החלטת בג"ץ היא סדום ועמורה. נעשה ככל שנוכל לדחות את רוע הגזרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/18 14:13 ד באדר התשעח

"לא יודעים לאן הולכים, עשרות ילדים יישארו ללא קורת גג"
אוהל המחאה של תושבי נתיב האבות מול משרד רה"מ, צילום: מטה המאבק בנתיב האבות

תושבי שכונת נתיב האבות הקימו היום (ב') אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה, בקריאה לממשלה למצוא פתרון מיידי ל-15 המשפחות שביתן צפוי להיהרס, ולזרז את אישור תכנית הבנייה למאות יחידות דיור על אדמות מדינה. 

"אנחנו עם תושבי נתיב האבות שהם החלוצים של השניים הללו. הלכו, התיישבו וחיזקו את התיישבות בגוש עציון. אנחנו נעשה ככל שנוכל לדחות את רוע הגזרה, כדי שנוכל לסייע להם לעבור בצורה מסודרת באתר הסמוך ליישוב", אמר שר החקלאות אורי אריאל.

"החלטת בג"ץ בנוגע לתושבים מלפני כמה חודשים היא סדום ועמורה, לא התחשבה באנשים ולא בצדק האמיתי ואני מקווה שבג"ץ יעשה מה שצריך וייתן את הארכה הדרושה לבניית בתים חליפיים. אנחנו בממשלה נאשר את התקציבים ואת היכולת לעבור בצורה מסודרת. ובעיקר לבנות עוד כמה מאות יחידות דיור בקרקעות המדינה שנמצאות סביב היישוב ונוכל להביא לחיזוק התיישבות כולה", הוסיף. 

"אנחנו נמצאים פה 15 יום לפני הפינוי ולפני ההרס המיותר בנתיב האבות, ואם תשאלו אותי מה אנחנו יודעים 15 יום לפני האירוע הקשה הזה, אז אני אגיד לכם: לא קרה כלום. התושבים לא יודעים לאן הם הולכים, הם לא יודעים איפה הם ישנו בבלילה שאחרי הפינוי, מה קורה עם שאר הבתים בנתיב האבות, שום דבר לא קרה", אמר ראש מועצת גוש עציון נאמן.

"אנחנו מאוד מקווים שממשלת ישראל תתעשת ותצא עם החלטות ברורות, שיאפשרו לנו לדעת מה קורה עם התושבים ומה קורה ביום שאחרי הפינוי. האם ממשלת ישראל מתכוונת לבנות או לעסוק בהרס, האם מתכוונים לבנות 350 יחידות דיור בנתיב האבות או למרוח אתנו", הוסיף.

ראש מטה המאבק בנתיב האבות, מתן יחזקאלי, אמר: "אנחנו נמצאים שבועיים לפני ההרס, יומיים אחרי פורים 62 ילדים ימצאו את עצמם ללא קורת גג, אנחנו לא יודעים לאן הם עוברים, אנחנו לא יודעים לאן אנחנו עוברים, אנחנו לא יודעים שום דבר.

"אנחנו אחרי מאבק ארוך, הרבה ההבטחות והרבה סולידריות, אנחנו דורשים מעשים. לא יכול להיות שהגענו למצב הזה ואנחנו במקרה הטוב בדרך לאיזו מדרשה. אנחנו דורשים מהממשלה להתעשת, לאשר תב"ע ל-350 יחידות דיור, אנחנו דורשים לפתור את הדברים האלו עכשיו".