"תשיב את המפלגה למקום קודש": הרב שאישר את בחירת הרב פרץ במסר לתלמידו

אחד מבכירי ישיבת הר המור הרב יהושע צוקרמן, שנחשב לרבו המובהק של יו"ר הבית היהודי החדש, בירך את תלמידו, לאחר שנתן לו את אישורו להיכנס למערכת הפוליטית, במסר מיוחד שהגיע לידי 'כיפה'

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 04/02/19 13:08 כט בשבט התשעט

"תשיב את המפלגה למקום קודש": הרב שאישר את בחירת הרב פרץ במסר לתלמידו
הרב יהושע צוקרמן, צילום: CC BY-SA 4.0 ויקיפדיה. יעקב

למרות שהרב רפי פרץ לא שש תחילה לקבל עליו את תפקיד יו"ר הבית היהודי, ל'כיפה' נודע כי מי שהיה בסוד העניינים ואף נתן את אישורו למהלך, היה אחד מכירי ישיבת הר המור - הרב יהושע צוקרמן.

הרב צוקרמן (81) נחשב לרבו המובהק של הרב פרץ, אשר למד בבית מדרשו לאחר שהשתחרר משירות קבע כטייס לפני קרוב לארבעה עשורים. מאז נמשך ביניהם הקשר ושליווה את הרבצ"ר לשעבר בתחנות שונות בחייו, לרבות הקמת מכינת 'עצם'. 

בניגוד לדעה הרווחת, כאילו לרב צבי טאו יש קשר למהלך הפוליטי שנרקם בציונות הדתית, דווקא הרב צוקרמן שמנהל קו עצמאי בתוך כותלי הישיבה הוא זה שהשפיע על תלמידו במטרה שיקבל עליו את התפקיד. בימים שלפני הבחירה ברבצ"ר לשעבר, הפעילו גורמים בכירים שונים בציונות הדתית לחץ על הרב הבכיר מישיבת הר המור, כדי שישפיע על תלמידו להיכנס למערכת הפוליטית. 

הרב רפי פרץ במהלך כהונתו כרב הצבאי הראשי

הרב רפי פרץ במהלך כהונתו כרב הצבאי הראשיצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"הרב רפי", כתב הרב צוקרמן לתלמידו, "מסירותך לעם ללא הבחנות אישיות ונאמנות מיכל (רעייתו של הרב פרץ, מ"ו) להרים אתך את קרן התורה הגואלת בעם  - ייזכרו לשניכם לפני השם ית'. היודע כל רחשי ליבותיכם יתן שהמהלך הזה ירומם את העם לדעת קדושתו וישיב את מפלגת הציונות הדתית למקום הקודש שלה עטור תורה ומצוות, לתקן עולם במלכות שדי. ועמנו בשלמותו ישתקע במרחבי ארצו השלמה ויורה לאומות העולם שעל המוסר לנהל חיי הפוליטיקה.  קדושת עמנו תשגבכם. יהושע צוקרמן".

אמש, קבעו 17 חברי הוועדה המסדרת של הבית היהודי כי הרב רפי פרץ הוא זה שיעמוד בראשות המפלגה, לארח שנפתלי בנט ואיילת שקד עזבו אותה לפני מספר שבועות. הטייס ורבצ"ר לשעבר קיבל את קולותיהם של 11 חברים בוועדה, הרבה לפני הרב גיסר שזכה ל- קולות ויוסי ברודני ורונן שובל שקיבלו כל אחד קול בודד.

"מעולם לא עמדתי מנגד", אמר הרב פרץ עצמו בראיון בלעדי ל'כיפה' מספר שעות לפני שנבחר באופן רשמי. עוד ציין כי הוא " "לא פוליטיקאי. אני אדם פשוט. פנו אלי מכל קצוות הציבור ואמרו לי שאני לא יכול לעמוד מנגד. אף אחד מתוך הוועדה, אישי ציבור או פוליטיקאים, לא פנו אלי, אלא האנשים הפשוטים בעם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן