הרב רפי פרץ ל'כיפה': "אני מוכן לקבל עלי את המשימה באהבה ובצניעות"

הוועדה המסדרת בבית היהודי ממשיכה לראיין מועמדים. הרב רפי פרץ, הרבצ"ר לשעבר, הגיע לראיון למרות שכבר הודיע לתלמידיו שוויתר על התפקיד. בראיון ראשון לחדשות 'כיפה' הוא אומר: "סוף סוף המטוס חזר לטייס"

חדשות כיפה יהונתן קליין ומירב כהן, חדשות כיפה 03/02/19 14:58 כח בשבט התשעט

הרב רפי פרץ ל'כיפה': "אני מוכן לקבל עלי את המשימה באהבה ובצניעות"
הרב רפי פרץ, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הרב רפי פרץ, אשר נחשב למועמד המוביל לראשות מפלגת הבית היהודי, מספר לחדשות 'כיפה' בצאתו מהראיון בוועדה המסדרת, על ההתלבטות לפני קבלת המשימה הקשה לאיחוד הציונות הדתית: 

"הגעתי לוועדה ישבתי שעה ארוכה, היתה החלפת דעות, אך הם הכתובת להמשך הדרך", אמר הרבצ"ר לשעבר, והוסיף: "אני מוכן לקבל עלי את המשימה באהבה ובצניעות". 

הרב רפי פרץ (63) כיהן כרב הראשי הצבאי עד שנת 2016. מאז הוא חזר לראשות מכינת 'עצם', בחולות חלוצה. המכינה ידעה טרגדיה קשה כאשר פונתה במהלך תכנית ההתנתקות מהישוב עצמונה בגוש קטיף ליישוב נווה בנגב.  

כינוס הועדה המסדרת

כינוס הועדה המסדרת של הבית היהודיצילום: דוברות הבית היהודי

הרב רפי טוען שסיכוייו לזכות בתפקיד גבוהים, אך במידה ולא, הוא יחזור לנהל את המכינה בחפץ לב: "מעולם לא עמדתי מנגד, בכל שנותי כאשר עם ישראל אמר לי שזקוקים לך למשהו". עוד הוא טוען כי הציבור הפציר בו לקחת את התפקיד: "אני לא פוליטיקאי. אני אדם פשוט. פנו אלי מכל קצוות הציבור ואמרו לי שאני לא יכול לעמוד מנגד. אף אחד מתוך הוועדה, אישי ציבור או פוליטיקאים, לא פנו אלי, אלא האנשים הפשוטים בעם". 

השמעות על מינויו של הרב החלו מרגע כינון הוועדה, אולם במהלך הימים נודע כי הרב סירב להצעה. כעת הוא חוזר להיות המועמד המוביל: "בהתחלה סירבתי, אך חשבתי עם אשתי, חברים ובני המשפחה והחלטנו שכן למרות שבהתחלה אמרנו שלא. המשיכו להפציר בי שזו ספינה שצריך לשמור עליה". 

שאלנו את הרב מה הסיכוי של המפלגה בראשותו להיכנס לכנסת הבאה, כאשר בסקרים היא מתנדנדת על סף אחוז החסימה: "יש סיכוי עצום! את תראי מה יקרה מעכשיו. חזר למטוס הטייס".

בינתיים בוועדה המסדרת: מראיינים מועמדים נוספים. ומי משפיע על הוועדה?

הסאגה בבית היהודי קרובה לסיום. מחר בערב יתכנס מרכז הבית היהודי לבחור את רשימת המפלגה לכנסת, וכבר הערב (א') צפויה הוועדה המסדרת להכריז על היו"ר הנבחר. בסוף השבוע הגיעו המועמדים הסופיים לראיונות, ביניהם מי שנחשבים כרגע למועמדים הבכירים לתפקיד, ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, ורב היישוב עפרה הרב אבי גיסר.

היום התכנסה הוועדה בקרית מלאכי, ככל הנראה במטרה להתרחק מעיני התקשורת והציבור, חוץ מהרב רפי פרץ הוועדה ראיינה את רונן שובל, מייסד התנועה 'אם תרצו'. 

גורמים בבית היהודי אומרים לחדשות כיפה, כי מי שמפעיל לחץ רב להביא לבחירה ברב פרץ הוא יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', אשר מעריך כי יהיה לו נוח לעבוד איתו הרבה יותר מאשר עם ברודני או עם הרב גיסר.