לא האמינו שיתמודד: כך נולד ההסכם שאפשר למסיקה לרוץ שוב

בפרקליטות הודו כי שאלת חזרתו של ראש מועצת שומרון לשעבר לחיים הפוליטיים לא עלתה במהלך המגעים עמו להסכם עד המדינה. פרקליטו סיפר: "התנגדתי לדרישה הזאת, המו"מ התנהל מול המשטרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/18 11:02 כא בתמוז התשעח

לא האמינו שיתמודד: כך נולד ההסכם שאפשר למסיקה לרוץ שוב
גרשון מסיקה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מה הוביל לכך שהפרקליטות והמשטרה חתמו על הסכם עד מדינה עם גרשון מסיקה, מבלי שייכלל בו סעיף שימנע ממנו להתמודד שוב בבחירות, וזאת למרות הודאתו במעשים שמהווים שוחד?

לאחרונה התבטא פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, בנושא, ובריאיון ל"כאן" אמר כי "האמת, המחשבה הזאת (שמסיקה יתמודד שוב) כל כך נראתה לי או לאנשים שעסקו בזה אז - וגם אני עסקתי - מופרכת, שלא חשבנו על זה אז (בזמן המגעים לחתימה על הסכם עד מדינה עם מסיקה)".

על פי הדיווח ב"גלובס", מתברר כי הנושא אכן לא עלה בפרקליטות, ולעומת זאת הוא נידון באריכות בין פרקליטו של מסיקה, שר המשפטים לשעבר עו"ד דוד ליבאי, שניהל את המו"מ להסכם עד המדינה בשמו, לבין המשטרה. לדברי ליבאי, המשטרה דרשה להכניס להסכם סעיף שיאסור על מסיקה להתמודד שוב בבחירות לראשות המועצה, אך הוא התעקש שסעיף כזה לא ייכלל בו. 

"ייצגתי את מסיקה במו"מ לחתימה על הסכם עד מדינה. במהלך המו"מ שהתנהל מול תנ"צ אפרים ברכה ז"ל עלתה דרישה שמסיקה יתחייב במסגרת ההסכם שלא לכהן בעתיד בתפקיד ציבורי", סיפר ליבאי ל"גלובס". "אני לא ניהלתי את השיג ושיח מול ניצן אלא מול ברכה והתנגדתי בשמו של מסיקה לדרישה הזאת. טענתי שדי בכך שמסיקה יתפטר מראשות המועצה, ושאין לדרוש ממנו לפסול עצמו מלהתמודד בעתיד", הוסיף.

לדברי ליבאי, במהלך המו"מ הוא הדגיש כי מסיקה לא יהיה מוכן לחתום על ההסכם אם יכלול סעיף שמונע ממנו להתמודד בעתיד: "בסופו של דבר ברכה הסכים לא לכלול דרישה כזו בהסכם".

ליבאי הבהיר כי עצם העובדה שברכה לא התעקש על הכנסתו של סעיף המונע ממסיקה לחזור לחיים הציבוריים, אין פירושה שהוא עודד אותו לפעול בצורה זאת. "ברכה הבין שאי אפשר לכלול את זה בהסכם, כי לא נסכים לכך", אמר.

פרקליטו של מסיקה הוסיף כי "ההתרשמות שלי היא שמסיקה לא לקח כספים לכיסו, אלא הוצע לו לקבל כספים קואליציוניים לטובת החברה הכלכלית לפיתוח השומרון, וכן שחלק מהכספים יועמדו לרשות 'ישראל ביתנו'".

השאלה שעדיין נותרה פתוחה היא מדוע הוויכוח העקרוני שהתנהל בין מסיקה, באמצעות ליבאי, לבין המשטרה סביב הגבלת האפשרות שיתמודד שוב, לא הגיע לדיון בפרקליטות.