לא בקואליציה ולא באופוזיציה: בעוצמה יהודית מלמדים איך אוכלים את העוגה ומשאירים אותה שלמה

גם ראשי עוצמה יהודית יודעים שהם אינם שותפים קואליציוניים נוחים, ולכן הם מצאו נוסחה ילדותית למדי לצלוח את השנים בכנסת- להיות רשת ביטחון לנתניהו. מבולבלים? גם אנחנו

מירב כהן, חדשות כיפה
יב באלול התשעט
,
12 בספטמבר, 2019 15:40
הד"ר מיכאל בן ארי

הד"ר מיכאל בן אריצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ראש עוצמה יהודית, הדוקטור מיכאל בן ארי, כיהן כחבר כנסת פעם אחת ויחידה כאשר 'ארץ ישראל שלנו' חברה ל''תקומה', וכך נכנס לכנסת ה-18. מה עשה בן ארי בזמן כהונתו? בעיקר השתתף בהפגנות והיווה רשת ביטחון לראש הממשלה, כך גם מתכוון לנהוג ממשיכו לדרך, איתמר בן גביר, על פי ראיון שנתן לכיפה.

רשת ביטחון עובדת כך שמצד אחד ד"ר בן ארי לא נכנס כשותף לקואליציית נתניהו, וכך, כביכול, לא היה אחראי למדניות ולמתרחש בה, מצד שני נתן לקואליציה המשכיות והישרדות פוליטית למרות שהוא לא מסכים עם החלטות שלה. כך למשל בן ארי ואריה אלדד גינו את הפסקת האש במבצע עמוד ענן ב-2012, וטענו כי "הפסקת האש היא הנפת דגל לבן של ממשלת נתניהו", אך אפשרו לקואליציה לחתום על הסכם הפסקת האש בכך שלא הצביעו נגדו.

מנבירה קצרה בארכיון של הכנסת ה-18 נמצא כמה מהפעולות שבן ארי כן השתתף בהן, בין היתר תנועת "ארץ ישראל שלנו" ביקשה להעניק מענק מיוחד של 20,000 שקלים למשפחתו של חייל שנידון ל-20 ימי מחבוש, בשל סירובו להשתתף בפינוי היישוב רמת מגרון. בן ארי רצה לשרוף את דגל אש"ף מול מטה האו"ם בארמון הנציב. אם לא די בכך, לאחר שחברי הכנסת קיבלו את הברית החדשה בכניסה לתפקידם, ח"כ בן ארי קרע את דפיו.

צילום: יח"צ

 

בן ארי לא היה חלק מהממשלה, ולא היה מחויב למשמעת קואליציונית. הוא יכל ללכת להפגין כאחד האדם מבלי להרגיש מחויבות או אחריות על המדיניות. איך בכל זאת שרדה הממשלה ה-32? ביום שראש הממשלה נתניהו נזקק לאצבע של בן ארי בהצבעות במליאה הוא ידע שהוא יקבל אותה. כך, לא דבק רפש בבן ארי כי הוא לא חלק מהקואליציה ויכול לעשות ככל העולה על רוחו כאחרון האופוזוציונריים, אך בזכותו הממשלה החזיקה כמעט 4 שנים.

לכאורה, כולם מרוצים, אולם מנהיג נמדד גם בהחלטות הקשות וגם לעמוד באחורי ההחלטות שהוא נאלץ לקבל בעל כורחו. הדרך הילדותית בה בחר בן ארי למקסם את הכהונה שלו מצביעה על חוסר יכולת מנהיגות ברגעי משבר ולחץ. מהרגע שאתה חבר בממשלה אתה לא יכול יותר לשבת ביציע ולצעוק כמה המשחק נורא, אתה שחקן פוליטי שחייב גם להתלכלך בזירה- לזה בן ארי כבר לא הסכים. יו"ר עוצמה יהודית העביר קדנציה שלמה שבה אין ממלכתיות, אין אחריות ואף אגדיל ואומר ילדותיות. 

עד פה השיעור בהיסטוריה, עתה נחזור למערכת הבחירות לכנסת ה-22. בראיון שהעניק איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית הנוכחי, לכיפה הוא הסביר כי המדיניות של מפלגתו בכנסת ה-22 תהיה דומה. "יש הבדל בין רשת ביטחון לכניסה לקואליציה. אני אתן לנתניהו רשת ביטחון להיות ראש ממשלה כי אין אלטרנטיבה", כך הסביר עו"ד בן גביר, והוסיף: "לרשת ביטחון נתניהו לא צריך כלום. את הארבעה מנדטים שלנו יש לו. כדי להכניס אותנו לממשלה הוא יצטרך לעבור ממעשים לדיבורים. אני אשמח לשבת בקואליציה, להשפיע ולקבל תפקיד". 

במידה ויעברו את אחוז החסימה, איתמר בן גביר ילך בדרכו הקלה והנינוחה של מורו ורבו, מיכאל בן ארי. הוא יצביע יחד עם הקואליציה, אך לא מתכוון להיות חלק ממנה. כך, אפשר לאכול את העוגה,להשאיר אותה שלמה ולבסוף להגיש אותה צוננת למפלגות השמאל. פתאום אחוז החסימה נראה החלק הקל של גוש הימין. 

עוצמה יהודית הצליחה לעבור את אחוז החסימה במספר סקרים, אך הקושי הגדול לימין יהיה במידה ויעברו את אחוז החסימה, מכיוון שאף ממשלה, ימנית וניצית ככל שתהיה, לא תספק אותם. אנשי עוצמה הם לא שותף קואליציוני רלוונטי מכיוון שאין מדיניות רציונלית, המונהגת היום מימין או משמאל, שהם יכולו להצביע עבורה. הם לא יודעים להתפשר, שזה בהחלט לזכותם, אבל בפוליטיקה הישראלית זו בדיוק האומנות שצריך ללמוד- אומנות הפשרה, אולם בעוצמה יהודית כנראה את השיעור הזה.  

 

יש לכם מה להגיד? שלחו מאמר דעה למערכת
12.09.2019

1. גוש ימין חזק וגדול - להצביע נכון (דן)

מה שצריך הוא לא להיות שאננים.
ונקבל תוצאות טובות.
הליכוד יקבל יותר ב 2, 3 מנדטים מהבחירות הקודמות משום שהליכוד זה בית ובית לא עוזבים.
נוסיף לפחות 2 מנדטים של כחלון. ועוד 1 של זהות ונקבל כ 38 מנדטים.
מה שצריך זה פשוט ללכת ולהצביע, אחרת זה לא יקרה.
החרדים עם 15 14 מנדטים
ימינה עם 8, 9 מנדטים.
ולגבי עוצמה לא יודע, אם לא יפרוש יש כאן סיכון על מנת לפתור זאת, מי שמתלבט עם ימינה, שיצביע באופן מחולק בין בני הזוג, אחד ימינה השני עוצמה.
תנו לשמאל להמשיך לריב בינהם במפלגות מעורבות, ומה שמשותף להם זה רק אנטי. אין שם דרך.
ודרך אגב אין דבר כזה מרכז , יש שמאל ויש ימין, ויש קיצוני.

דווח על תגובה לא ראויה
12.09.2019

2. בן גביר כמזמן לא ניצי (אחד שיודע טוב)

רואים שאתם לא עוקבים. בכל מקרה הוא יתן בראש בקלפי לכל "ימינה" (אלעק ימניים)

דווח על תגובה לא ראויה
12.09.2019

3. ימינה ממשיכים ללכלך (דנה)

עוברת מימינה לעוצמה יהודית

דווח על תגובה לא ראויה
12.09.2019

4. רק עוצמה יהודית (עופרה )

ד"ר בן ארי תותח....נלחם בשביל עם ישראל תורת ישראל ארץ ישראל וחיילי צה"ל . יחידי סגולה שנלחם לא להעלות את שכר חברי הכנסת והשרים . תראו לי עוד אחד בכנזת שנלחם כמו אריה בשביל האוכלוסיה המוחלשת בישראל . שה' ישמור את ד"ר בן ארי תמיד ולעולם ואמן שנזכה שיחזור לכנסת . בכל מקרה נצביע עוצמה יהודית !

דווח על תגובה לא ראויה
12.09.2019

5. אתר כיפה (עוצמה)

אתם משקרים במצח נחושה בכנסת ה18 בן ארי היה חלק מהאיחוד הלאומי והם היו יחד 4 מנדטים ויישבו באופוזיציה. אז אל תבלבלו את המוח עם שטויות. והפעם נתניהו יהיה חייב להכניס את עוצמה לקואליציה כי הוא לא יכול לשבת עם אף אחד אחר מהשמאל והוא יכניס את עוצמה לקואליציה והם ימשכו אותו לימין חזק!!!!!!

דווח על תגובה לא ראויה
12.09.2019

6. תתפשר על הבית שלך לא על של אחרים (מצביע עוצמה)

יש דברים שעליהם לא מוותרים וזה קו אדום! (ארץ והגנת ישראל) כנראה שאצלך זה לא.

דווח על תגובה לא ראויה
12.09.2019

7. רק עם עוצמה יש ממשלת ימין (יוסי)

דווח על תגובה לא ראויה
12.09.2019

8. לחשוב על אינטרס העם כולו (להביא מהפכה ענקית)

למה זה שמאחורה עושה קרניים לעוצמה
עוצמה צריכה לחשוב על הבחירות הבאות יתכן שיהיו שוב. הכי חשוב זה במקום הראשון זה העלאת ערוצי תיקשורת לאומיים. לדרוש מייד תקציב של כמה מיליארד תוך חודש חודשיים להעלאת מדיה לאומית לאומית שמשדרת חדשות 24 שעות ביממה. היא תעשה מהפכה ענקית ותעשה לכל אדם לאומי את העבודה. התיקשורת כה חשובה היאשממליכה מלכים והיא שתפסיק את ההסתה נגד האדם הלאומי .כמו כן עוצמה חייבת לדרוש ומייד הקמת מיכללה לאומנות ותרבות שתחיה את התנך ותחבר אותו למאה 21. שני נישות אלה ישנו את המדינה כולה יביאו ראנסטאנס ענק אדיר וישיבו אותנו הבייתה לשורשים. שניהם עוצמתיים בטרוף מדיה ועולם האומנות ותרבות. רק הם מסולקים לעשות שינוי אדיר במדינה שאדמה זו כה משוועת. הם יהפכו את המילה לאומי ללגיטימית פו]פולרית ויזנקו במעמד עוצמה מעלה מעלה כי זה ההפך מסקטוריאליות וזה חשיבה על טובת העם כולו

דווח על תגובה לא ראויה
12.09.2019

9. לא יעזור אנחנו רק עוצמה יהודית!!!! (יעקב )

רק עם עוצמה יהודית יש ממשלת ימין

דווח על תגובה לא ראויה
12.09.2019

10. כל השנים הייתי ליכוד אבל זהו (דביר)

רק עוצמה
כל השאר סמולנים

דווח על תגובה לא ראויה
12.09.2019

11. עלק עוברים בסקרים (השמאלנים עובדים עליכם בן ארי)

דווח על תגובה לא ראויה
12.09.2019

12. עוצמה, הפתעת הבחירות 6 מנדטים (אריאל)

לפחות 6

דווח על תגובה לא ראויה
12.09.2019

13. אני מכיר אישית שנים רבות את אנשי כך לשעבר (בנימין)

מחבב אותם. אבל אני מסכים עם כותב המאמר. יהיה מעניין איתם בכנסת, הם לא יביאו כל תועלת בכנסת....

דווח על תגובה לא ראויה
12.09.2019

14. ספינים של פוליטיקאים (אברהם)


האינטרס המפלגתי מול האינטרס הלאומי
כל פוליטיקאי נמצא בצומת הזאת וביתר שאת בזמן בחירות מצד אחד חשוב לו שהמפלגה שלו תקבל את מירב המנדטים מצד שני חשוב לו שכל הגוש אליו הוא שייך ינצח בבחירות, גם הוא עצמו יודע שבמידה ומפלגה אחת תיפול כל הגוש יפול...
הבעיה שלעיתים אצל פוליטיקאים מסויימים האינטרס האישי והמפלגתי גובר על האינטרס הלאומי.
בנוסף פוליטיקאים מנצלים את זה שרוב הציבור אינו מבין את השיטה על בוריה ולכן הם משתמשים בספינים (שקרים) על מנת ליצור מנגנון לחץ על הציבור...
דוגמא לספין שיקרי:סמוטריץ טוען שאם הבית היהודי קיבל 160 אלף קולות איך זה הגיוני שעוצמה יהודית תקבל 140?!
נשמע טיעון הגיוני... , אבל זהו ספין(שקר).
דבר ראשון אין להשוות בין מציאות פוליטית אחת למציאות פוליטית שניה בבחירות שעברו רצו 7 מפלגות ימין ועכשיו רצות רק 3.
דבר שני בבחירות שעברו,עוצמה יהודית הייתה בלועה בתוך מפלגה מגזרית ,כשהיא ממוקמת במקום לא ריאלי בכלל, זאת אומרת שבבחירות שעברו מצביעי עוצמה ובעיקר החילונים שבהם הצביעו למפלגות אחרות.
לדוגמא. הליכוד התחבר לכחלון. האם כל מצביעי כחלון עכשיו מצביעים ליכוד?! בוודאי שלא.. זה לא תרגילי חיבור וחיסור מנדטים.
עוד דוגמא:כהנא טוען שמצביעי השמאל מצביעים לעוצמה יהודית בסקרים... נשמע טיעון הגיוני...
אבל זהו ששוב זה ספין(שקר).
א.אם מצביעי מרץ מצביעים לעוצמה הם מורידים לעצמם. לא ראינו שגוש השמאל ירד...
לסיכום:הפוליטיקאים מנצלים את הבורות של המון העם.
לעיתים אצל פוליטיקאים מסויימים האינטרס האישי והמפלגתי גובר על האינטרס הלאומי.

דווח על תגובה לא ראויה
12.09.2019

15. עוצמה בכל מקרה לא תעבור, חבל לבזבז עליהם את הקול (איתן)

בסוף תקום כאן ממשלת שמאל בגללם

דווח על תגובה לא ראויה
12.09.2019

16. נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם (דודי)

מהיכן בדיוק הכתב האנטי עוצמה יהודית הביא את חלקי הציטוטים?
מכל מקום, סופסוף נקבל לראשונה ממשלה ימנית בה בן גביר בתפקיד שר המשפטים וחבר נוסף בתפקיד שר המשטרה, זאת התורה כולה...

דווח על תגובה לא ראויה
12.09.2019

17. אני שכנעתי 20 איש להצביע עוצמה יהודית (אליה)

יותר קל לשכנע להצביע לעוצמה, מאשר לשכנע אנשי עוצמה יהודית לא להצביע עוצמה יהודית, כי הם פשוט לא יצביעו, ואז תקום ממשלת שמאל

דווח על תגובה לא ראויה
13.09.2019

18. רק עוצמה יהודית⁦ (פרת)

דווח על תגובה לא ראויה
13.09.2019

19. חרדי ומצביע לעוצמה (אלי)

אני מבטיח,בסוף עוצמה תקבל 6 מנדטים

דווח על תגובה לא ראויה
13.09.2019

20. אין מצב שעוצמה עוברים, למרות שזה כואב (מצביע מבואס)

מתמטית זה פשוט לא עובד - בבחירות הקודמות הם רצו עם הבית היהודי והביאו ביחד 5 מאיפה הם יביאו 4 מנטדים?! זה פשוט לא הגיוני. הסיכוי שהם יעבור זה כמו הסיכוי שנועם יקבלו 2 מנדטים.

מת להצביע לעוצמה - אבל לצערי זה פשוט בזבוז

דווח על תגובה לא ראויה
13.09.2019

21. כתבה מקסימה רק ש... (חחחחחחח)

א. כדאי שתשאלו את בן ארי איך טיזז בין וועדות הכנסת בזמן שהמדפל ותקומה העדיפו להתראיין. ודבר שני, הבדיחה הגדולה היא שהוא לפחות ישב באופוזיציה בזן שהמפדל הישנה כמו המפדל החדשה שתפו פעולה עם שחרור מחבלים הריסת ישובים וטילים על ישראל. אז מה הכתבה באה להגיד כשאתה לא עושה כלום תעשה את זה מהקואליציה. תחליפו כתבים, טפשות היא מחלה מדבקת.

דווח על תגובה לא ראויה
15.09.2019

22. תקראו טוב (משה)

כך פועלת השיטה:
יש מפלגה אחת גדולה שקוראים לה "גוש הימין". גוש הימין מורכב מהרבה מפלגות: ליכוד, אגודת ישראל, ש"ס, עוצמה יהודית וימינה.
זה לא באמת משנה לציבור, כמה מנדטים כל אחת מהמפלגות תקבל, מה שמשנה לציבור ובמיוחד למתנחלים ולחרדים, זה שלגוש הימין יהיה 61 מנדטים.
אם אחת מהמפלגות הללו לא עוברת, זה כאילו כל המפלגות קיבלו 0 מנדטים... כי כולן ללא יוצא מן הכלל, ישבו באופוזיציה.
אז זה לא משנה אם אתה אוהב את עוצמה או לא אוהב את עוצמה..., אם אתה רוצה שלא יפנו את כל יהודה ושומרון אתה חייב להצביע לעוצמה יהודית.

דווח על תגובה לא ראויה
16.09.2019

23. למשה (דודו)

מעניין. גם אני חושב בדיוק כמוך, רק הגעתי למסקנה הפוכה: לא לזרוק עשרות אלפי קולות על עוצמה

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

x
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן צילום: פלאש 90, תומר נויברג

ליברמן עונה לנתניהו: "תתחייב שלא תיקח את ישראל לבחירות נוספות"

קרא עוד