יוסדר מעמד למעלה מ-2,000 בתים ביהודה ושומרון

חוות דעת חדשה של היועמ"ש תכשיר למעלה מ-2000 מבנים ביהודה ושומרון, אשר נמצאים על אדמות מדינה ומעמדם המשפטי היה מוטל בספק עד כה. שקד: "בשורה של ממש להתיישבות. תשובה ציונית הולמת אל מול מעשי הרצח האכזריים של הימים האחרונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/18 20:20 ה בטבת התשעט

יוסדר מעמד למעלה מ-2,000 בתים ביהודה ושומרון
יהודה ושומרון, צילום: פלאש 90

בשורה משמעותית להתיישבות ביהודה ושומרון: לאחר שלוש שנים של עבודה משותפת לה היו שותפים שרת המשפטים איילת שקד והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובסיוע המשנה ליועמ"ש ארז קמיניץ, היועמ"ש חתם על חוות דעת של תקנת השוק המוכרת גם כ"סעיף 5". זאת, במטרה להביא לפתרון מנהלי ללמעלה מ- 2,000 בתים ביהודה ושומרון, במקביל לחוק ההסדרה. 

בהתאם לחוות הדעת, ההכשרה תבוצע באופן מנהלי לאחר הליך בחינה מהיר של משרד הביטחון.. זוהי בשורה לאלפי בתי אב שיוכלו מעתה לקחת משכנתאות, למכור את הבתים ולהוציא היתרים ותוכניות לתוספות בניה ללא מגבלה כלשהי.

איילת שקד

איילת שקדצילום: דוברות ותקשורת דינה אברמסון

תחת הכותרת יישום "סיכום היועץ המשפטי לממשלה בנושא סעיף 5 לצו בדבר רכוש ממשלתי (יהודה והשומרון) - חוות דעת משלימה", נכתב: "יישומו של סעיף 5 מהווה מרכיב משמעותי במדיניות ממשלת ישראל להסדרת בנייה בלתי חוקית באיו"ש, שהוקמה בתום לב ובמעורבות של רשויות המדינה. לפיכך, יש מקום לכך שמשרדי הממשלה הרלוונטיים ינקטו בפעולה יזומה לקידום המהלכים הנדרשים לשם יישום הסעיף. פעולה יזומה זו צריכה לכלול תכנית עבודה מתאימה, והקצאת המשאבים הנדרשים.

"כפי שצוין בראשית הדברים, נדרשת כעת פעולה ממשלתית יזומה לבחינה ולאישור מהירים של תאי השטח בהם מתקיימות ראיות מנהליות לתחולתו של סעיף 5 ,על רכיביו השונים. זאת, על מנת שבשטחים אלו ניתן יהיה להשיג באופן מיידי את התוצאות שפורטו לעיל, בראשן – האפשרות להסדיר את חוקיות הבנייה הקיימת בהם. על מערכת הביטחון להסדיר את תהליך הבחינה של ראיות כאמור, במעורבות של כלל הגורמים הנוגעים בדבר, ולהביא את תוצריו הפרטניים לאישורו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט אזרחי), עו"ד ארז קמיניץ, אשר במידת הצורך אף יביא את הדברים לאישור היועץ המשפטי לממשלה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן