כתב אישום נגד תושב אום אל פאחם על סיוע למחבלים בפיגוע הר הבית

כתב אישום הוגש נגד אמג'ד גבארין, בן 35 מאום אל-פחם, שסייע למחבלים שרצחו שני שוטרים בהר הבית. הוא הכיר את המחבלים במסגד "אלמלסאא" באום אל-פחם, שבו הוסתרו הרובים, הסיע אותם לתחנת ההסעה לירושלים והסתיר את חפציהם. בכתב האישום עולה זיקה ברורה לפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/17 12:18 ב באלול התשעז

כתב אישום נגד תושב אום אל פאחם על סיוע למחבלים בפיגוע הר הבית
השוטרים שנהרגו בפיגוע, צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום על סיוע לפיגוע הוגש היום נגד אמג'ד גבארין, בן 35 מאום אל-פחם, שסייע למחבלים שביצעו את הפיגוע בו נרצחו שני השוטרים בהר הבית: רס"מ האיל סתאוי ז"ל ורס״מ כמיל שנאן ז"ל.

מכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה עולה כי ג'בארין הכיר את שני המחבלים, מוחמד ג'בארין ומוחמד חאמד ג'בארין, במהלך תפילות במסגד המזוהה עם התנועה האיסלאמית. הוא השתתף באימוני הירי של החוליה בתקופה שקדמה לפיגוע ותכנן עימם לפרטים את הפיגוע. הוא אף הסיע אותם ביום הפיגוע לנקודת ההסעה שממנה יצאו להר הבית. ככל הנראה לאיש שצולם לצד חברי החוליה במצלמות האבטחה בשעה שלפני הפיגוע אין קשר לתוכנית הפיגוע, ובכל מקרה לא מדובר בסייען שהואשם הבוקר.

בשב"כ מציינים כי בחקירתו של אמג'ד ג'בארין, שהיה מקורב למפגעים, עלה כי המפגעים שוחחו טרם הפיגוע על אודות כוונתם לבצע פיגוע ירי, ואף הוצע לו להצטרף אליהם לביצוע הפיגוע לפחות בשתי הזדמנויות.

בסוף חודש יוני הגיע אמג'ד בשעת ליל, על מנת להסיע אותם לאימון ירי. כשבוע לאחר מכן, הסיע אותם לאימון ירי נוסף. אמג'ד ג'בארין נסע עם המחבלים למסגד אל-אקצה. בהגיעם לירושלים, ולאחר שהחנו את רכבם באזור הסמוך להר הבית, הלכו השלושה ברגל דרך שער חוטה. לאחר כניסתם למתחם אל-אקצה, שמע אמג'ד את חאמד משוחח עם מוחמד בנוגע להימצאות מצלמות אבטחה במקום. ב-14 ביולי שמע אמג'ד מאחד המחבלים שכמעט ביצעו את הפיגוע וכי שניים מהם היו בדרכם להסעה המאורגנת. ברגע האחרון הודיע להם מוחמד שלא יוכל להצטרף כי רב עם ארוסתו וביקש מהם לחזור.

גלאי המתכות זה רק תירוץ. השר ארדן

השר ארדן על קמפיין השקר וההסתה. צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ממצאי החקירה הצביעו גם על זיקה ברורה בין המסגד לבין הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, שהוכרזה כהתאחדות בלתי מותרת בנובמבר 2015 ונחשבת כיום לארגון טרור. כמו כן אותרו קשרים בין המפגעים לבין התנועה האיסלאמית בין בתמיכה ברעיונות שהופצו על ידי התנועה ובין בחברות בהתארגנויות הקשורות לתנועה.

השר לבט"פ גלעד ארדן הגיב לפרסום על המעצר וכתב האישום כנגד אמג'ד ג'אברין על מעורבותו בפיגוע בהר הבית ואמר:  "כתב האישום נגד גבארין מוכיח שוב כמה ההחלטה שקידמתי להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית מחוץ לחוק היתה נכונה ואיך קמפיין השקר וההסתה הבזוי של ראאד סאלח לגבי מסגד אל אקצא מוביל צעירים למעשי רצח וטרור. אני מקווה שגם את גבארין וגם את המסית ראאד סאלח בית המשפט ישלח הפעם לשנים רבות בכלא."