כתב אישום לבנצי גופשטיין בכפוף לשימוע. גופשטיין: "חופש ביטוי צריך להיות גם לאנשי ימין"

הפרקליטות הודיעה על כוונתה להעמיד לדין את בנצי גופשטיין בחשד לעבירות של הסתה לאלימות, הסתה לגזענות והסתה לטרור ובגין שיבוש מהלכי משפט. עו"ד איתמר בן גביר: "התוצאה תהיה זיכוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/17 20:33 כד בחשון התשעח

כתב אישום לבנצי גופשטיין בכפוף לשימוע. גופשטיין: "חופש ביטוי צריך להיות גם לאנשי ימין"
נעצר על ידי המשטרה. תמונת ארכיון של גופשטיין, צילום: פלאש 90. דור קדמי

בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה יועמד לדין פלילי, בכפוף לשימוע.  כך הודיעה היום פרקליטות מחוז ירושלים. החשדות נגדו הם הסתה לאלימות, הסתה לטרור והסתה לגזענות, וכן בגין שיבוש מהלכי משפט.

מכתב החשדות עולה כי גופשטיין חשוד כי במספר מקרים בין השנים 2012-2017 "התבטא בכלי התקשורת באמירות העשויות להוות קריאה לאלימות".

"התנאי הראשון שאני הולך לחתונה, זה שאין פלסטינים בחתונה אצלנו", אמר גופשטיין לפי כתב האישום, בריאיון שפורסם בחדשות 2. "אין ערבים בחתונה. אצלנו זה על טהרת העבודה העברית. בוא נגיד שאם היה פה מלצר ערבי הוא לא היה מגיש את האוכל". כשנשאל מה הוא היה עושה, השיב גופשטיין: "הוא היה מחפש את הבית חולים הקרוב נראה לי."

במקרה אחר אמר גופשטיין בריאיון לאברי גלעד בערוץ 2: "לא חסר ערבים ללכת להרביץ להם מכות, אני לא פציפיסט", "יש כאלה שמגיע להם להשתמש נגדם באלימות כן. ערבי שמתחיל עם יהודייה, לא צריך לדבר. ערבי שמתחיל עם יהודייה אני לא חושב שצריך להמשיך להתהלך יותר מדי ברחוב עם היהודייה שלו."

על פי החשד, פרסם גופשטיין דברי הסתה לגזענות ודברי תמיכה והזדהות עם מעשה הטרור שביצע ברוך גולדשטיין בשנת 1994, בו רצח 29 מתפללים מוסלמים במערכת המכפלה בחברון. בסיומה של חתונה במודיעין עילית, נטל גופשטיין את המיקרופון ושר שיר המשבח את הרצח שביצע גולדשטיין. "ברוך הגבר, נכנס למערה, דרך הנשק וירה", אמר אז גופשטיין. סמוך לאחר מכן השמיע גופשטיין את הסיסמה "מוחמד מת, מוחמד מת".

מיו"ר להבה בנצי גופשטיין נמסר: "שוב התברר שהיועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות עובדים עבור הרפורמים ומושפעים מהלחץ, שנים רבות סברו בפרקליטות שאין במעשיי עבירה אך לפתע כאשר הרפורמים עתרו בפרקליטות נעמדו לדום. אמשיך להיאבק בהתבוללות, ועל הפרקליטות לדעת כי מאבק למען בנות זה לא גזענות. חופש ביטוי צריך להיות גם לאנשי ימין".

מעורך הדין איתמר בן גביר שמייצג את גופשטיין נמסר בתגובה: "אני מעריך שכפי שמרשי זוכה אין ספור פעמים גם הפעם אם הפרקליטות תגיש כתב אישום התוצאה תהיה זיכוי. יש לנו עשרות דוגמאות של ערבים ואנשי שמאל שהתבטאו בצורה חריפה יותר מגופשטיין אך בפרקליטות סגרו את התיק. יש להצטער ששמעתי על השימוע מכלי התקשורת ולא נמסרה לי הודעה מסודרת. הפרקליטות מוכיחה שוב שהיא מתנהלת בצורה פופוליסטית תקשורתית ובעקבות לחץ של ארגוני הרפורמים".

מהמטה למאבק בגזענות בישראל והמרכז הרפורמי לדת ומדינה נמסר: "אנו מברכים על החלטת הפרקליטות להעמיד לדין את בנצי גופשטיין העומד בראש ארגון להב"ה שהינו ארגון גזעני וארגון פשעי שנאה והסתה מתמדת. התרענו במטה ובמרכז בהרבה הזדמנויות ואף הגשנו עתירה בעקבות אי חקירתו של גופשטיין במשטרה על אף ריבוי העבירות ופשעי השנאה. ההחלטה הזו מצטרפת למעצרו של גופשטיין ועוד פעילים של להב"ה לפני כחודש ומראה על כיוון טיפול חשוב מצד המשטרה והפרקליטות. נמשיך לעקוב ולהיאבק בגזענות".