כתבה מאמר נגד ה'הדתה' - וזכתה לתגובה מפתיעה

עיתונאית 'ידיעות אחרונות' מירב בטיטו פרסמה טור נגד קיום סיורי הסליחות בצה"ל המהווים 'הדתה'. תלמידה לשעבר, איתי אסמן, הזכיר לה כי לפני כמה שנים היא עצמה תמכה באותה 'הדתה' מסוכנת

חדשות כיפה יהונתן קליין 19/08/18 11:45 ח באלול התשעח

כתבה מאמר נגד ה'הדתה' - וזכתה לתגובה מפתיעה
סיור סליחות בירושלים. אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash90

העיתונאית מירב בטיטו פרסמה טור נגד קיום סיורי סליחות בצה"ל בגלל חשש מ"הדתה" הולכת וגוברת בצה"ל. מי שהעלה את הרעיון לראשונה ואף פנה לראש אכ"א בעניין היה יו"ר "הפורום החילוני", רם פרומן, שדרש שסיורי הסליחות שמתקיימים מדי שנה על ידי צה"ל, לא יתקיימו השנה במתכונת הרגילה, וביקש לשנות אותם כך שחילונים לא ישתתפו בהם כדי שלא יחוו כפייה דתית חלילה. 
חבר "הפורום הציבורי לישראל יהודית ודמוקרטית", איתי אסמן, שקרא את הטור הביקורתי של בטיטו נגד סיורי הסליחות בצה"ל, הזכיר לבטיטו כי היא עצמה היתה דוקא בעד הדתה לפני מספר שנים. בטיטו היתה מורתו לאזרחות של אסמן, כשלמד בכיתה י"ב בתיכון "יגאל אלון" בנצרת עילית לפני 17 שנה. 
 
אסמן נזכר כי באחד השיעורים בהם היה רעש והמולה, פנתה בטיטו לכיתתו ששל אסמן ושאלה: "איפה הערכים שלכם? מה הערך הכי גדול בחיים שלכם?". בתשובה לשאלתה, פנה אליה אסמן ושאל אותה "ומה הערכים שלך?", בטיטו, כך אסמן מספר, לא התבלבלה, "ואהבת לרעך כמוך, זה ערך מאוד מרכזי בעיני", ענתה.

 

מירב בטיטו. תומכת בהדתה?

מירב בטיטו. תומכת בהדתה?צילום: Kobi Gideon / FLASH90

 
אסמן פרסם את ההודעה ששלח למורתו מהעבר בפוסט בדף הפייסבוק של "הפורום הציבורי" בו נכתב: "מידי פעם אני עוקב אחרי הכתבות המעניינות שלך ונזכר באותו שיעור חשוב, אבל הטור הזה שכתבת, גרם לי לחשוב שאולי שכחת מה שלימדת אותנו. ואהבת לרעך כמוך", אסמן ממשיך וכותב: "אני פונה אליך מרב, כתלמיד בפני מורתו, הפעם בענווה, אנא, אל תשכחי את השיעור שלימדת אותנו, ואהבת לרעך כמוך. הכלל הזה חל גם על דתיים ורבנים, רובם אינם חפצים בכפייה, כפי הדמוניזציה שעושים להם בתקשורת. אנא, חפשי את המגשר, לא את המפלג".
 
יו"ר הפורום הציבורי, איתי גרנק, אומר כי "ההנתקה שמבקשים ארגונים קיצוניים להעביר את צה"ל סוחפת אחריה גל של מציאות שקרית. כל מי שנפגש עם חיילי צה"ל שאינם דתיים בעת סיורי הסליחות רואה חיבור למורשת ולהיסטוריה של עם ישראל. כן, זהו צבא שמושתת על ערכי היהדות, וראוי להזכיר זאת ולא להתבייש בעובדה שאנחנו לוקחים חלק בשמירה על מדינת העם היהודי. כל יוזמה לניתוק של חיילי צה"ל מהיהדות תביא לבסוף לניתוק מלא של מדינת ישראל והצבא שלנו מערכי היהדות כולם".
 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן