"כמעט בלתי אפשרי להתמודד בלי להסתייע בעדי מדינה"

הרב דוד סתיו התייחס להתפתחויות האחרונות בחקירות רה"מ, וסיפר כי במקרה דומה בעבר הצדיק הרב ישראלי את השימוש בהסכם עם עדים. הוא הוסיף כי "על המדינה להמשיך ולפעול בכל הדרכים כדי להילחם בשחיתות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/18 11:23 כא באדר התשעח

"כמעט בלתי אפשרי להתמודד בלי להסתייע בעדי מדינה"
הרב סתיו, צילום: פלאש 90

"במדינה מודרנית כמעט בלתי אפשרי להתמודד עם עבירות 'צווארון לבן" בלי להסתייע בעדי מדינה", כך כתב אתמול (ד') יו"ר ארגון רבני צהר בהתייחסות להתפתחויות האחרונות בחקירות ראש הממשלה, ובהם חתימתו של ניר חפץ על הסכם עד מדינה בתיק 4000.

בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב הרב סתיו: "שאלת מעמדם ההלכתי והמוסרי של עדי המדינה עולה לאחרונה על שולחנם של מנהיגים ותלמידי חכמים. בצדק טוענים המבקרים כי עד מדינה פסול לעדות, שהרי הוא נוגע בדבר: הוא מבקש להציל עצמו משיני החוק ולהינצל מעונש על העבירות שביצע".

הרב סתיו סיפר כי בהיותו תלמיד בישיבת מרכז הרב הסעירה את הציבור פרשה דומה, כאשר נחתם הסכם עם עד מדינה נגד ראש עיריית בני ברק דאז.

לדבריו, "באותם ימים נשא הרב ישראלי זצ"ל שיעור בו הצדיק את היעזרותה של המדינה בכלים אלה על מנת לעשות משפט צדק. השיעור נסוב סביב דברי הרמב"ם שהתיר למלך להסתמך על הודאת נאשם, למרות שמבחינה הלכתית פורמלית הודאתו אינה קבילה.

"במדינה מודרנית כמעט בלתי אפשרי להתמודד עם עבירות 'צווארון לבן' בלי להסתייע בעדים כאלה. ולמרות המורכבות והרגישות הנדרשות, על המדינה להמשיך ולפעול בכל הדרכים כדי להילחם בשחיתות. 'לא מפני שראוי לכך, אלא שהשעה צריכה לכך'".

https://www.facebook.com/RabbiStav/posts/1230938037040561