מענק ה-500 שקלים יועבר ביום ראשון

לאחר שהובטח כי כל משפחה עד הילד הרביעי תקבל 500 שקלים לכל ילד, בביטוח לאומי הודיעו כי המענקים יועברו ביום ראשון הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/20 11:06 טז בניסן התשפ

מענק ה-500 שקלים יועבר ביום ראשון
אילוסטרציה, צילום: נתי שוחט/פלאש 90

הביטוח הלאומי יעביר ביום ראשון הקרוב את המענק בסך 500 שקלים בעבור כל ילד עד גיל 18. המענק יינתן לכל משפחה, עד הילד הרביעי. מדובר בכ-1.2 מיליון משפחות, שלהן כ-2.8 מיליון ילדים, בישראל הזכאים למענק. הסכום הכולל שתעניק המדינה מוערך בכ-1.4 מיליארד שקלים, המענק יינתן גם למשפחות שילדיהם נולדו במהלך חודש אפריל. בסוף חודש אפריל יאסוף הביטוח הלאומי את הנתונים העדכניים ויעביר את המענקים למשפחות בהתאם.

לפני שלושה ימים הכנסת אישרה באופן סופי את המענק למשפחות עם ילדים ולמקבלי קצבאות בסך 500 שקלים. האישור בוצע לאחר שהצעת החוק עברה בקריאה שנייה ושלישית, כאשר החוק נתמך ברוב של 22 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים. 

על פי הנוסח הסופי, המענקים הכספיים יגיעו להורים לילדים במהלך חג הפסח, כאשר התקווה היא כי הפעימות יכנסו אל חשבון הבנק במהלך חול המועד, אולם הדבר מורכב ודרוש זמן. בנוסף, גם מקבלי קצבאות נכות לפי חוק הביטוח הלאומי, מקבלי תשלום חודשי לפי חוק המזונות, מקבלי גמלה חודשית להבטחת הכנסה ומקבלי קצבת אזרח ותיק יקבלו את המענקים.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בשבוע שעבר כי לאור הקשיים הכלכליים שנוצרו ממשבר הקורונה, המדינה תזרים מענקים מיוחדים למשפחות עם ילדים, כאשר כל משפחה תקבל 500 שקלים על כל ילד, עד הילד הרביעי כולל. המשמעות: תוספת של עד 2,000 ש"ח עבור כל משפחה בישראל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן