היה שלום רב קו? אפליקציות התשלומים בתחב"צ יחלו לפעול באפריל

החל מאפריל יוכלו נוסעים בתחבורה הציבורית, בכל קווי האוטובוסים וברכבת ישראל, לשלם על נסיעתם באמצעות שימוש באפליקציות תשלומים. הרב-קו, צפוי להמשיך להיות בשימוש לעת עתה - אך יהיה פחות משתלם לנוסעים

חדשות כיפה
כח בטבת התשפ
,
25 בינואר, 2020 22:15

צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

החל מאפריל יוכלו נוסעים בתחבורה הציבורית - בכל קווי האוטובוסים וברכבת ישראל - לשלם על נסיעתם באמצעות שימוש באפליקציות תשלומים. בימים אלה מתחיל פיילוט לבחינת האפליקציות בשימוש יומיומי בידי נסיינים נבחרים, ובאפריל יוכל גם הציבור הרחב להוריד ולהשתמש בהן. מוביט ופנגו יפעילו את האפליקציות במשך שנה לפחות, עם אופציה להארכה עד חמש שנים.

איך זה עובד?

  • עם העלייה לאוטובוס יצטרך כל נוסע לפתוח את האפליקציה, לבחור באיזה אמצעי תחבורה ציבורית הוא עומד להשתמש (אוטובוס, רכבת קלה, מונית שירות וכו') ואז יפתח לו חלון מצלמה, והוא יצטרך לסרוק את אחת המדבקות שיפוזרו באוטובוס ועליהן קוד QR, שמהן תדע האפליקציה על איזה קו עלה.
  • לאחר הסריקה יצטרך הנוסע באוטובוס לבחור את אורך הנסיעה המתוכנן, כדי לקבוע את תעריף הנסיעה הרלוונטי לו לפי מרחקי הנסיעה.
  • רק אז יקבל הנוסע אישור על התשלום, שאותו יוכל להציג לפקח שיבקש ממנו הוכחה ששילם על הנסיעה. מדובר בתהליך שיארך כחצי דקה, אבל לפחות יבוצע כאשר הנוסע כבר בתוך האוטובוס או הרכבת, מבלי להתעכב בתחנה.

בעת ההורדה הראשונה של האפליקציה, הן למשתמשי אנדואיד, והן למשתמשי אייפון, יצטרך הנוסע להזין את פרטיו, ואת סוג ההנחה שלה הוא זכאי אם יש כזאת, באמצעות סריקת תעודת סטודנט, אזרח ותיק, נכה ועוד.

לפי השיטה שהייתה נהוגה עד היום - תשלום באמצעות כרטיסי רב-קו - הנוסעים חזו מראש את היקף וסוג הנסיעות שהתכוונו לבצע, ובחרו את מסלול התשלום לפי מה שהעריכו כי ישתלם יותר עבורם - חופשי-חודשי, חופשי-יומי, נסיעה בודדת, נסיעה בינעירונית, שילוב בין נסיעה ברכבת לאוטובוס ועוד. השימוש בתחבורה הציבורית היה מתקף את הנסיעה, שסכום התשלום בעבורה חויב מהיתרה בכרטיס. כעת התשלום יתבצע רטרואקטיבית - בסוף כל חודש, לפי מספר הנסיעות שבוצעו במהלכו.

לפיכך, אמורות האפליקציות לחסוך עלויות לנוסעים, בכך שיחשבו וישקללו את הנסיעות שכבר בוצעו, ויבחרו עבורם בהתאם את אפשרות התשלום הזולה יותר. כך למשל, אם נוסע ביצע נסיעות רבות במסלול בינעירוני, האפליקציה תחייב אותו על תשלום חופשי-חודשי באזור שבו הוא נסע. אם משתמש נסע ביום בודד נסיעות משולבות ברכבת ובאוטובוס, תגבה האפליקציה תשלום עבור חופשי-יומי.

 

25.01.2020

1. ארורים תהיו. יש אנשים שאין להם טלפון סלולרי או שהוא לא טלפון חכם (הרב פיינשמעקער)

ויש אנשים, קשישים, ילדים, או סתם מאותגרים טכנולוגית, שלא יכולים להשתמש באפליקציות.
למה הם יצטרכו להשתמש בתוכנית פחות משתלמת?

דווח על תגובה לא ראויה
26.01.2020

2. וואט??? (אממ)

חצופים מאוד!! למה מכריחים אותי שיהיה לי סמארטפון?? לא הבנתי? יש המון המון אנשי צדיקים עם נוקיה או טלפון מקשים ללא אינטרנט אפליקציות, באיזה רשות יגידו לי שהרב קו לא משתלם ויעשו לי פרסומת סמויה לקנות סמארטפון... לא בסדר בכלל!! סמוטריץ התותח הגיע הזמן שתעשה משו עם עצם היותך שר התחבורה.

דווח על תגובה לא ראויה
26.01.2020

3. אפליה (samuel)

להמון אנשים בציבור החרדי / דתי / בני נוער אין מכשירים עם אפליקציות, והם יופלו לרעה.
האומנם???????

דווח על תגובה לא ראויה
26.01.2020

4. היכן שר התחבורה סמוטריץ? תכנס בחצופים האילו! (חבורת מונופוליסטים!)

עו"ד שקוראים את הכתבה הנבזית הזו,צריכים להגיש בג"ץ נגד המאפייה של מונפול התחבורה הציבורית! מה עם ההורים המבוגרים שלנו? מה עם הסבתות שלנו ? מה עם הילדים שלנו? הם יקבעו לנו איך לשלם
עם אפליקציה או בלי אפליקציה??

דווח על תגובה לא ראויה
26.01.2020

5. ואז???? (שלמה)

מה יתעשה זוגתי שהיא למעשה לא תושבת ישראל????


כעת התשלום יתבצע רטרואקטיבית - בסוף כל חודש, לפי מספר הנסיעות שבוצעו במהלכו.

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

שר החינוך הרב רפי רפץ, ומנכל המשרד  צילום: לע"מ

שר החינוך הנחה: החזר של 30 אחוז מתשלומי ההורים בישיבות ובאולפנות

קרא עוד