שר האוצר: "בכוונתי להביא לישיבת הממשלה את אישור התקציב"

שר האוצר אומר כי בכוונתו להביא לישיבת הממשלה את אישור תקציב 2020, "בתקופה זו נדרשת יציבות כלכלית". כחול לבן בתגובה: "ראש הממשלה ושר האוצר חייבים להפסיק לשחק בגורלם של מיליון מובטלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/20 21:01 כט בתשרי התשפא

שר האוצר: "בכוונתי להביא לישיבת הממשלה את אישור התקציב"
שר האוצר ישראל כץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התקציב יעבור? במסגרת המשך העימות על תקציב המדינה לשנת 2020, שר האוצר ישראל כץ, כתב הערב (ש') בחשבון הטוויטר שלו כי אין צורך להמתין עד סוף דצמבר בשביל להעביר תקציב: "בכוונתי להביא לישיבת הממשלה בשבוע הבא את אישור התקציב לשנת 2020 ואת חוקי ההסדרים לקידום הרפורמות והצמיחה במשק. בתקופה זו נדרשת יציבות כלכלית, לצד רשת הביטחון ותוכניות הסיוע שפועלות היטב, ולכן אין צורך להמתין ל-23.12 כדי להעביר את תקציב 2020".

שר האוצר המשיך: "ניתן להעביר במהירות את התקציב המבוסס על התקציב ההמשכי בסך 411 מיליארד, אותו אשרו הממשלה והכנסת. במקביל הנחיתי את צמרת האוצר להאיץ את העבודה על תקציב 21 כדי להגישו לאישור הממשלה כבר בתחילת דצמבר ולאשרו בכנסת עוד במהלך חודש פברואר. אני קורא לכל הגורמים לנתק את עניין התקציב מכל המחלוקות הפוליטיות, ולסייע בהעברתו המהירה למען חוסנו של המשק ולטובת אזרחי ישראל".

גנץ: "חשבתי מלכתחילה שראש ממשלה לא יכול לכהן עם כתבי אישום"

במסיבת עיתונאים אותה ערך הערב, הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו לדברים שאמר ראש הממשלה החליפי בני גנץ בפגוש את העיתונות: "אני מציע להוציא פוליטיקה כרגע - מספיק עם ממשלה בתוך ממשלה. עובדים בימים האחרונים לא רע. זה סימן טוב. לגבי הכלכלה - תמיד פעלתי לטובת כלכלת ישראל. העברתי יותר תקציבים מכל מנהיג אחר. נניח את תקציב 2020 כמו שהסכמנו עם כחול לבן. נעביר את תקציב 2021 לקראת פברואר. להפסיק עם האיומים. יש קורונה - בואו נצא מזה יחד".

בכחול לבן מיהרו להגיב לדברי נתניהו וכץ: "הליכוד מנסה לצייר תמונת מצב שקרית שבה העברת תקציב של שנה שמסתיימת תיתן מענה אמיתי לאזרחים המשוועים ליציבות כלכלית. לא נאפשר להמשיך את הפגיעה באזרחי ישראל. גרירת העברת תקציב המדינה לשנת 2021 תביא להורדת דירוג האשראי של ישראל ולקריסה של הכלכלה הישראלית. ראש הממשלה ושר האוצר חייבים להפסיק לשחק בגורלם של מיליון מובטלים ולהביא תקציב מדינה עם אופק כלכלי באופן מידי".

;

(הצהרת ראש הממשלה, הערב)