מירי רגב הנחתה על הקמת שדה תעופה בנגב

שרת התחבורה המליצה על הקמת שדה תעופה בינלאומי משלים, שילשי בישראל. השרה הורתה לבחון את מיקומי השדות הממוצעים שיהיו בנגב, ובנוסף שיאפשרו חיבור למסילה המזרחית של רכבת ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/20 18:38 יט באב התשפ

מירי רגב הנחתה על הקמת שדה תעופה בנגב
צילום: shutterstock

בשורה לענף התעופה ותושבי הנגב: שרת התחבורה, מירי רגב, הגיעה להחלטה בנוגע להקמת שדה תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג בדרום, כאשר המקום שנבחן הוא נבטים. מדובר בבשורה לתושבי הדרום היות וההחלטה עשויה להביא מעל 20,000 משרות חדשות לנגב, מיליארדי שקלים לכלכלה בדרום ותיירים מכל העולם.

לפי המתווה של השרה רגב שדה התעופה המשלים, ושיהיה השלישי מכלל שדות התעופה בישראל,היא הודיעה כי השדה צריך לקום בדרום ולא בצפון, מסיבות לאומיות ואסטרטגיות. דרישה נוספת למיקום שדה התעופה החדש הוא שהמיקומים המוצעים יאפשרו חיבור למסילה המזרחית של רכבת ישראל, ובכךל יוקם נתיב לרכת היישר משדה התעופה החדש אל שאר רחבי הארץ.  דרישה שלישית של השרה היא להציג עד סוף אוקטובר חלופה נוספת בדרום לשדה התעופה, במידה והשדה בנבטים לא יהיה ישים.

צילום: טלי עוז

תנועת אור ותושבי הנגב מברכים את השרה על החלטתה: "אנו מברכים על החלטת השרה ומודים לה על עמידתה האיתנה למול לחצי חיל האוויר. הבחירה בנגב היא הבחירה ההגיונית ביותר והמתנגדים היחידים לתכנית זו הם חיל האוויר, שגם להם אפשר למצוא פתרונות קלים יחסית"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן