נתניהו: "מנסים להימנע מסגר כללי"

קבינט הקורונה קיים דיון בהגבלות. ראש הממשלה אמר: "רמת התחלואה בישראל היא מהגבוהות בעולם". שר הביטחון אמר מפיקוד העורף: "עושים מאמץ בערים הכתומות מתוך כוונה לא להגיע בהן למצב של ערים אדומות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/20 16:53 יג באב התשפ

נתניהו: "מנסים להימנע מסגר כללי"
רחוב יפו בסגר, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

"רמת התחלואה בישראל היא מהגבוהות בעולם". כך אמר היום (ב') ראש הממשלה נתניהו בפתח הדיון בקבינט הקורונה, שהתכנס לדיון בהגבלות ובאפשרויות להקלות חדשות. לדברי נתניהו, "אלה החדשות הרעות. החדשות הטובות הן שבשבועיים האחרונים בערך, אנחנו נמצאים ב"פלאטו", גם אחרי שמתקנים ומשנים את שינוי הבדיקה ומספר הבדיקות בסופי שבוע, עדיין אנחנו כנראה ב"פלאטו".

התפשטות הקורונה: 713 חולים מאומתים חדשים מאתמול

נתניהו התייחס בדבריו גם למספר המתים מנגיף הקורונה שהגיע היום ל-541. "שני הנתונים הנוספים - מספר החולים הקשים נטו, הוא מצטבר באופן איטי, לא באופן כזה שברגע זה הוא מאתגר את המערכת, ונשמע על כך מגורמי הבריאות שמשתתפים בדיון. הדבר השני, הוא שמספר המתים עולה. מספר המתים כרגע, בשבוע החולף, היה 68 וזה עולה. זה עולה במדינת ישראל, וזה יכול לעלות למספרים גדולים".

"עכשיו, יש כאן שאלה גדולה: אנחנו מעריכים שאנחנו לא יכולים להישאר במספר כזה. אנחנו רוצים להוריד אותו גם לרמה כזאת שנוכל לקטוע את שרשרת ההדבקה, מה שמאוד קשה לעשות כשיש לך אלפי חולים חדשים שמצטרפים למערכת מדי יום. צריך גם אמצעים דיגיטליים, וגם אמצעים אנושיים כדי לתפוס ולהתחקות אחרי שרשראות ההדבקה. זה מגיע למספרים שאנחנו לא נוכל לעמוד בהם. אז במקביל לבניית היכולת לקטוע את שרשרת ההדבקה, אנחנו חייבים להוריד את מספר החולים".


(נתניהו במשל"ט הקורונה של משרד הבריאות, אמש)

ראש הממשלה התייחס בדבריו גם לפתיחת שנת הלימודים הקרבה ובאה: "אנחנו גם צריכים לקחת בחשבון שאנחנו בחודש אוגוסט, ובחודש ספטמבר אנחנו אמורים להתחיל את שנת הלימודים. הדברים האלה מתנקזים יחד למשימה הגדולה של הורדת עקומת התחלואה, תוך כדי בניית מכון קטיעה. אלו שתי המשימות הגדולות שלנו. על כל הדברים האלה אנחנו שוחחנו באריכות - שר הבריאות, ראש המל"ל וכמובן פרופ' גמזו. היום פרופ' גמזו יציג את ההמלצות שלו".

נתניהו התייחס לאופציות הסגר העומדות על הפרק וטען כי הם "מנסים להימנע מהטלת סגר כללי על כלל המדינה". האפשריות האחרות הן הטלת סגר מקומי על ערים אדומות תוך הידברות עם ראשי הערים ומת סיוע לעסקים המקומיים. הדבר השני הוא סגר לילי, משעה מסוימת בערב ועד הבוקר והסגר השלישי הוא לסופי השבוע כשכמובן אפשר לשלב בין הסגרים לפי ההערכות קונקרטיות. 

בתום הדיון התייחס ראש הממשלה לפן הכלכלי של הקורונה. הוא בחר להודות למנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר "שעזר כאן מאוד. כמעט כל הילדים קיבלו" כשהנתונים מראים כי 99.57% מהילדים קיבלו כבר את המענק שהועבר אתמול. הוא ציין בנוסף את 40 אלף העסקים שקיבלו את המענק לעסקים ולפעימה הבאה של מענקי הביטוח הלאומי שיועברו ביומיים הבאים.

גנץ: "נקים מפקדה לקטיעת שרשרת ההדבקה"

שר הביטחון, בני גנץ, אמר בדיון כי "אנחנו עושים מאמץ בערים כתומות מתוך כוונה לא להגיע למצב של ערים אדומות, בכל מה שקשור בסיוע לאזרחים, לבידוד, לרשויות המקומיות, בהסברה, בהדרכה ובקטיעת השרשרת כבר במגמת השטח. 

"המאמץ השני שצה"ל מוביל אותו הוא בעצם שתי פעולות: אחד, פיתוח תפיסת המצפן כפי שמתואמת עם פרופ' גמזו, יוצג איך מתנהלים לאורה והיא יכולה לאפשר בהחלט מסד התנהלותי לאומי ראוי. בסופו של דבר הדבר הזה נותן גם מדיניות, גם פעילות ציבורית, גם פעלתנות וגם בהירות כפי שהדברים צריכים לקרות. 

בני גנץ. נכנס לבידוד

בני גנץ. צה"ל מתמודד עם הקורונה במקביל לגזרות בדרום ובצפון.צילום: Alex Kolomoisky/POOL

"הדבר השני שראיתי פה, פרופ' גמזו יראה את זה במו עיניו ככל הנראה מחר, ותהיה מוכנה לכל היותר בתחילת שבוע הבא, אותה מפקדה לקטיעת שרשרת ההדבקה. המפקדה הולכת ומוקמת, ובכל שעה שחולפת היא יותר מוכנה. היא תוכל להתחיל לעבוד כאמור או בסוף השבוע הזה או בתחילת השבוע הבא, לא יאוחר מזה.

בסך הכל אני מתרשם שיש התקדמות טובה, צה"ל עושה את זה במקביל לפעילויות האחרות, הן בדרום והן בצפון, אנחנו נמשיך בצד ההיערכות בפיקוד העורף ובהתמודדות עם הקורונה לקיים את המאמץ הביטחוני בכל הזירות". סיכם שר הביטחון.
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן