יש זוכה במרתון התנ"ך בבנימין

הבוקר (ו') התקיים מרתון התנ"ך הבינלאומי במועצה האזורית מטה בנימין בהפקת חברת "מרתון ישראל" בהשתתפות מעל ל-4,000 רצים ורצות מ-15 מדינות ברחבי העולם.

חדשות כיפה יהונתן קליין 28/09/18 11:25 יט בתשרי התשעט

יש זוכה במרתון התנ"ך בבנימין
קו הסיום במרתון התנך, צילום: יח"צ

מרתון התנ"ך הינו אחד מחמשת המרתונים היחידים בארץ והוא המרגש והמאתגר מבין כולם. המרתון מתחיל באזור ראש העין ומסתיים בשילה הקדומה, במסלול ההסטורי בו התקיים המרתון הראשון בימי תקופת השופטים.

הזוכה במקום הראשון במרתון המלא באורך 42 ק"מ, הוא יפתח פשחור בן 24, תושב קיבוץ מרב, סטודנט לחינוך גופני, שהעמיד זמן של שלוש שעות ו-18 דקות. זהו המרוץ הרביעי שלו לאחר שבשנה שעברה הגיע למקום שני בתוצאה של שלוש שעות ו-23 דקות. יפתח אמר: "לאחר 5 שנים של אימונים הצלחתי. צריך לאהוב את מה שעושים ולהציב מטרה. זה נהיה יותר קשה משנה לשנה אבל מה שעוזר זה ההתמדה. גם אם לא ישנת בלילה קמים להתאמן".
במקצה הנשים הגיעה למקום הראשון אלונה דייטלובה, עיתונאית ואצנית מהעיר סנט פטרסבורג ברוסיה, בת 37, נשואה עם ילד, הלוקחת חלק בקבוצת ריצה בשם Time 4 run.

בין הרצים היה ניתן להבחין בקבוצה גדולה של רצים לצד שילה אדלר המתמודד לראשות מועצת בנימין. אשר רץ חצי מרתון לצד חברים מהצבא, אנשי הכוורת ותושבי בנימין.
אדלר אמר בסיום: "התרגשות גדולה לסיים חצי מרתון ועוד בשילה הקדומה, שלצידי חברים ותומכים. הצבתי לעצמי אתגר ואני שמח שעמדנו בו בכבוד. אנחנו רצים למרחקים ארוכים ולא מתייאשים. נחושים. אי"ה נחצה את הגמר גם בחודש הבא כי הגיע זמן שינוי."

שילה אדלר מסיים חצי מרתון

שילה אדלר מסיים חצי מרתוןצילום: יח"צ

"מרתון התנ"ך הפך בשנים האחרונות לאחד מאירועי הריצה החשובים בישראל. תוואי המסלול, מראש העין לשילה הקדומה,  מעניק למשתתפים חוויה תנ" כית מושלמת באזור מטה בנימין המרהיב." אומר עופר פדן, מנכ"ל מרתון ישראל. "השנה צפויים להשתתף במרוץ אלפי רצים, רבים מתוכם תומכי ישראל ממדינות רבות בעולם. אין לי ספק שמרתון התנ"ך ימשיך להיות יעד מועדף בלוח השנה של הרצים בארץ ובחו"ל". 

משה רונצקי, מנהל מחלקת התיירות של המועצה האזורית מטה בנימין, אמר כי "אנו שמחים ומצפים לארח את אלפי הרצים שיגיעו מרחבי הארץ ומלמעלה מעשר מדינות בעולם, במרתון ערכי ואתגרי שמחבר בין ספורט עכשווי להיסטוריה שלנו בתנ"ך, ובין השפלה להתישבות בהר."

דובי אודסר, מנכ"ל עמותת 'משכן שילה' שמפעילה את אתר שילה הקדומה ומיוזמי המרתון הוסיף: 
"מרתון התנ"ך, המרתון הראשון בעולם הוא מרוץ יחודי ומרגש. המרתון הוא חיבור  ממשי ושורשי לנופי התנ"ך וארץ ישראל. היותו של המרתון אירוע הספורט הגדול והמשמעותי  במרתונים הבינלאומים הוא עובדה משמחת ואנו בשילה הקדומה מזמינים את עם ישראל  וכל חובבי הספורט בארץ ובעולם להגיע אלינו, להשתתף ולרוץ במרתון המקורי בעולם - מרתון התנ"ך."

זוכי המרתון

זוכי המרתוןצילום: יח"צ