ישראל תייצא קנאביס רפואי

הממשלה אישרה את אימוץ המלצות הצוות לבחינת היתכנות ייצוא קנאביס רפואי. המשמעות - שוק הקנאביס הרפואי בישראל ייפתח לייצוא לחו"ל. יוזם הצעת החוק, ח"כ יואב קיש: "יום חג למדינת ישראל ולחקלאות הישראלית"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/01/19 15:16 כא בשבט התשעט

ישראל תייצא קנאביס רפואי
קנאביס רפואי בצורותיו השונות, צילום: shutterstock

הממשלה אישרה היום בישיבתה (א') את המתווה לייצוא הקנאביס הרפואי לאחר סיום החקיקה הפרטית של ח"כ יואב קיש בנושא. את ההצעה הביא לממשלה שר החקלאות אורי אריאל. שוק הקנאביס הרפואי ייפתח לייצוא לחו"ל תוך בקרה ופיקוח של משטרת ישראל.

על פי החלטת ממשלה 1587 הוקם צוות בין משרדי לבחינת ההיתכנות של ייצוא קנאביס רפואי. בראש הצוות הבין משרדי עמדו מנכ"לי משרדי הבריאות והאוצר והשתתפו נציגים ממשרדי החקלאות ופיתוח הכפר, הביטחון פנים, המשפטים והכלכלה והתעשייה. היום, כאמור, אושרה ההחלטה בממשלה.

שר החקלאות אורי אריאל: "זהו יום היסטורי! ענף חדש קם בחקלאות הישראלית. בעזרת אישור ייצוא הקנאביס הרפואי ייפתח ענף חדש לחקלאי ישראל שעתיד לחזק את החקלאות כולה ובעזרתו נוצר שילוב מנצח של " אגרו – מדיקל - הייטק". קידמו של ענף זה יאפשר עידוד יזמות כפרית מקומית, עידוד משיכת הדור הצעיר לחקלאות ומעבר לגידול גידולי פרמיום שיגדילו את רווחיות החקלאים ויאפשרו לשמר את החקלאות ההתיישבותית.  ענף הקנאביס יוכל לשמש כלי מרכזי ליישום מדיניות המשרד לטובת שגשוגה של חקלאות ישראל לצד פיתוחו המיטבי של המרחב הכפרי. משמעות אישור הייצוא היא בשורה משמחת לחקלאי ישראל, לחקלאים הצעירים, למטופלים ולכלכלת ישראל."

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ יואב קיש: "זהו יום חג למדינת ישראל ולחקלאות הישראלית. אני מברך את הממשלה שאישרה היום את מתווה  הייצוא והביאה בשורה של ממש לחקלאות, לחולים ולכלכלת ישראל. בענף ייצוא קנאביס רפואי מישראל טמון פוטנציאל עצום ואני גאה שהחוק האחרון שהעברתי בכנסת הקודמת יחולל מהפיכה בענף החקלאות בישראל. הצלחתי להוציא את העגלה מהבוץ, מדובר במהלך שיחזק את הכלכלה הישראלית ויניב לקופת המדינה לפי ההערכות כמיליארד ש"ח בכל שנה."

שרת המשפטים איילת שקד: "ישראל, שמובילה את הטכנולוגיה החדשנית ביותר, מצטרפת היום למדינות מפותחות נוספות בייצוא הקנאביס הרפואי. הדבר היה צריך לקרות כבר לפני שנה ואני שמחה שהמחלוקת בין משרדי הממשלה נפתרה ואיפשרה את האישור החשוב הזה לייצוא הקנאביס. השימוש בטכנולוגיה הישראלית וייצוא הקנאביס הרפואי יכניס מיליארדי שקלים למדינה, יסייע לחקלאים והחשוב ביותר - יסייע לזקוקים לכך להחלים ממחלתם. אני מודה לשרים אורי אריאל, כחלון, ליצמן וארדן על תמיכתם בהצעה".

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג: ״אני מברכת על ההחלטה לאשר ייצוא קנאביס מישראל. כשהתחלנו את המאבק הזה הסתכלו עלינו בגיחוך, אבל אנחנו לא וויתרנו. היום ברור לכולם שהפוטנציאל של ישראל בענף הקנאביס הוא אדיר וטוב שהוא מתחיל להתממש. כעת הזמן לשלב הבא במהפכה והוא לגליזציה מלאה״.