"ישראל לא תשלים עם ירי רקטות בודדות"

השר זאב אלקין הבהיר לארגון הטרור בעזה כי המצב הנוכחי לא יכול להימשך, "כבר היום חמאס משלם מחירים שהוא לא מעוניין לשלם". על הצהרת ארדואן הוא אמר כי "לא תפתח שגרירות של טורקיה במזרח ירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/17 09:29 ל בכסלו התשעח

"ישראל לא תשלים עם ירי רקטות בודדות"
השר אלקין מבקש סליחה, צילום: מטה המאבק מגרון

השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, זאב אלקין מהליכוד, התייחס הבוקר (ב') לירי הרקטות מכיוון עזה והצהיר כי ישראל לא תשלים עם המצב הנוכחי.

"מדינת ישראל לא יכולה ולא תשלים עם ירי רקטות בודדות", הוא אמר בראיון לגלי צה"ל והוסיף כי "כבר היום חמאס משלם מחירים שהוא לא מעוניין לשלם".

לדבריו, ארגון הטרור העזתי "מפעיל מערכת שלמה למנוע את הירי כיוון שהוא מאבד נכסים אסטרטגיים והמדיניות של העלאת המחיר צריכה להימשך. אנו לא חוששים לפגוע בפיקוד הבכיר של חמאס והג'יאהד האיסלאמי". 

בנוגע לטענות כאילו ההרתעה שהושגה במבצע צוק איתן נעלמה אמר אלקין כי הוא "לא חושב שההרתעה אבדה. חמאס לא מונע את הירי בגלל ציונות אלא בגלל התגובות שלנו והמחיר שהוא משלם".

השר אלקין גם התייחס לדברי נשיא טורקיה ארדואן שאמר כי מדינתו תפתח שגרירות במזרח ירושלים, "אנחנו אף פעם לא חשבנו שתהיה אחוות רעים בין ישראל למשטר ארדואן והוא ממצב את עצמו בצד של אויבי ישראל". עוד הוא ציין כי "גם אנחנו לא צריכים לתת לו חשבון והתגובות החריפות להצהרותיו זאת מדיניות נכונה. ההצהרה שלו לא יכולה להתממש. ארדואן פתטי. אני יכול להבטיח לך שלא תפתח שגרירות של טורקיה במזרח ירושלים. זה לא הולך לקרות מזרח ירושלים לא תהיה בירתה של המדינה הפלסטינית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן