"ישראל הראתה לעולם שהיא בונה ביהודה ושומרון": שמחת תושבי עמיחי

לאחר דחיית היתרה נגד יישובם, בירכו מפוני עמונה על ההחלטה להמשיך ולפתח את משכנם החדש, "עכשיו זה סופי - הישוב עמיחי הוקם ודבר לא ימנע ממנו להתפתח ולשגשג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/18 19:52 א בחשון התשעט

"ישראל הראתה לעולם שהיא בונה ביהודה ושומרון": שמחת תושבי עמיחי
בתים ראשונים ביישוב עמיחי, צילום: דוברות מועצת בנימין

תושבי עמיחי, אשר פונו מעמונה, בירכו הערב (רביעי) על דחיית העתירה נגד בניית ישובם על ידי שופטי בג"ץ ואמרו כי מדובר ביום חג.

"הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו", אמרו מי שפונו מבתיהם לפני יותר משנה וחצי, "היום הזה הוא יום חג עבורנו ועבור כל מי שלב יהודי וציוני פועל בחזהו".

לדבריהם, "לאחר מאבק עיקש והירואי אותו נהלנו בשנים האחרונות, בג"ץ דחה את העתירות נגד הקמת עמיחי וקבע שאינו דן בסוגיית הקמת ישובים חדשים ביוש. בכך למעשה הוסר המכשול האחרון מהקמת עמיחי.

"עכשיו זה סופי - הישוב עמיחי הוקם ודבר לא ימנע ממנו להתפתח ולשגשג ולהביא ברכה לכל תושבי עמק שילה ולאיזור כולו. מדינת ישראל הראתה לעולם כולו שהיא בונה ומפתחת ישוב יהודי בלב יהודה ושומרון על מנת להישאר ולהעמיק שורש בלב יו"ש. והעולם נדהם ושתק".

אסתר חיות

אסתר חיותצילום: פלאש 90

מוקדם יותר, בהרכב של שלושה שופטים בראשות נשיאת בית המשפט, אסתר חיות, דחה בג"ץ עתירה נגד הקמת היישוב עמיחי. ולחייב את העותרים בשכר טרחה בגובה 5,000 שקלים

"היום הזה אנחנו מודים לציבור הרחב שעמד לצידינו והאמין בנו ובדרכנו, כמו גם לראש הממשלה, לשרים ולחכים שסייעו כל הדרך", אמרו בישוב והוסיפו כי "תודה מיוחדת לראש המועצה מר אבי רואה שהלך איתנו לכל אורך הדרך והמאבק שנהלנו ולסגנו ישראל גנץ שניהל את הקמת עמיחי". 

בהמשך ציינו כי "היום הזה אנחנו קוראים לראש הממשלה ולשריו: ראינו שזה אפשרי! הקם עוד ועוד ישובים ביהודה ושומרון. הסדר את הישובים הקיימים בהקדם. הבא בהקדם מליון יהודים ליוש ובכך הבא שפע ושגשוג וברכה לארץ כולה". 

לסיום, הזכירו אנשי עמיחי את הישוב אותו נאלצו לעזוב, "תם אך לא נשלם. לעולם לא נשכח את ישובינו - עמונה. נזכור לנצח את השבועה להחזיר להר הטוב ממנו נעקרנו חיים יהודיים ואם לא אנחנו אזי בנינו ובני בנינו יקימו את השבועה - כי לנו ארץ מולדת".