עוד ניצחון משפטי: עתירה נגד היישוב עמיחי נדחתה

בית הנשפט דחה את העתירה נגד הקמת היישוב עמיחי שנבנה למפוני עמונה וקנס את העותרים ב- 5000 ש"ח. ישראל גנץ:"הצדק יצא היום לאור!"

חדשות כיפה מירב כהן 10/10/18 15:36 א בחשון התשעט

עוד ניצחון משפטי: עתירה נגד היישוב עמיחי נדחתה
הצבת בתים ביישוב עמיחי, צילום: מטה המאבק בעמונה

בג"ץ בהרכב של שלושה שופטים בראשות נשיאת בית המשפט, אסתר חיות, דחה את בקשתם עתירה נגד היישוב עמיחי וחייב את העותרים בתשלום של 500 ש"ח על הוצאות משפט

היישוב עמיחי נבנה כתחליף ופיצוי למפוני הישוב עמונה בשנה שעברה על פי החלטת ממשלה. העתירותהלבית המשפט גרמו לעצירת הבנייה בישוב. העותרים תבעו מבית המשפט לדון בתהליך הקמת היישוב החדש. לטענת העותרים "הוועדה לא בחנה כלל את הצורך בהקמתו של היישוב החדש במרחב, והסתפקה בבדיקת השאלה האם קיימת מניעה לאשר את המיקום שנבחר". העותרים טוענים כי לא הוועדה לא דנה בהשפעות "הסביבתיות והתחבורתיות" של היישוב והפגיעה של באוכלוסייה הפלסטינית המתגוררת במקום. 

 חיות ענתה לעותרים כי בית המשפט מגבה את החלטת הועדה "להצביע על פגם שנפל בהחלטתה של ועדת המשנה להתנגדויות מן ההיבט התכנוני וממילא אין למצוא פגם גם בהחלטת ועדת המשנה להתיישבות שאימצה אותה".

ישראל גנץ, המועמד המוביל לראשות מועצת בנימין, מברך על ההחלטה: "הצדק יצא היום לאור! 
העבודה הגדולה שהשקענו ביישוב החדש של עקורי עמונה קיבלה היום חותמת משפטית סופית".

גנץ הוסיף: "אמנם העתירה לבג"צ עצרה את העבודות לבניית עמיחי, אך אני מתחייב היום:
כשם שניהלתי את העבודות להקמת הישוב בשטח ומול משרדי הממשלה יחד עם ראש המועצה היוצא אבי רואה וחבריי עובדי המועצה,  ויחד בנינו את מחציתו הראשונה של הישוב עמיחי,
מיד כשאבחר לראשות המועצה אשלים את בניית הישוב החדש והוא ישגשג ויפרח לתפארת אנשי עמונה, לתפארת מועצת בנימין ולתפארת מדינת ישראל".