יצליח לפשר? השופט אליקים רובינשטיין התחיל בשיחות הגישור במשבר הדסה

הליך הגישור שנכפה על הורי הילדים ע"י בג"ץ עורך הבוקר ( ד') בסבב שיחות עם הנפשות הפועלות וידווח עד מחר בצהריים לבית המשפט על ההתקדמות. מנהל 'שערי צדק' בביקורת על שר הבריאות ליצמן: "דרכו הייתה רווית שגיאות. אין מקום לשתי מחלקות בירושלים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/06/17 10:04 ד בתמוז התשעז

יצליח לפשר? השופט אליקים רובינשטיין התחיל בשיחות הגישור במשבר הדסה
הורי הילדים החולים שובתים רעב, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

הניסיון לפתור את משבר הדסה מעלה הילוך. שופ בית המשפט העליון בדימוס, אליקים רובינשטיין, צפוי להתחיל הבוקר (רביעי) את סבב שיחותיו עם הורי הילדים החולים, מנהל הדסה עין כרם ורופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית שהתפטרו.

רובינשטיין, שמונה אתמול על יד בג"ץ למגשר בפרשה, יחל את תפקידו על אף התנגדות ההורים שסירבו להתחיל בהליך הפשרה. אחד מהם, שלמה בן דור השובת רעב כבר ארבעה ימים במחאה על המשבר, אמר הבוקר בתכנית 'העולם הבוקר' בערוץ 2 כי "עינינו נשואות לבית המשפט העליון ולשופט רובינשטיין".

לדבריו, ההורים מקווים שהשופט שפרש לאחרונה "יראה את הדברים כמו שצריך, ייכנס לתוך עובי הקורה וייתן מענה. אנחנו מקווים שייצא משהו מהגישור הזה".

שרגא בראון, שבתו מאושפזת במחלקה הוסיף כי "הילדים מקבלים טיפול מחוץ לירושלים, אבל הם בסכנה". לטענתו, "במקום לעסוק בבריאות, משרד הבריאות עוסק בספינים על ראשי הילדים, ההורים והרופאים. חשבנו שכשיינתן לנו יומנו בבית המשפט, נוכל לטעון ולהראות לשופטים שהליך הגישור יש לו טעם רק כשמוציאים את הדסה מתוך המשוואה הזו - כי ההליך נותן לכולם מעמד שווה, ואנחנו שבעי התעללות ברופאים, בנו ובילדים שלנו. אנחנו מקווים שהצדק ינצח, ושטחנות הצדק יטחנו בקצב בהול כדי שהילדים יוכלו להתחיל את המלחמה האמיתית, על הבריאות שלהם".

יצליח במשימתו? השופט בדימוס רובינשטיין

יצליח במשימתו? השופט בדימוס רובינשטייןצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

רובינשטיין עתיד להיפגש עם הורי הילדים המאושפזים המחלקה, עם נציגי משרד הבריאות, מנכ"ל הדסה, הפרופסור זאב רוטשטיין, ולבסוף גם עם רופאי המחלקה המתפטרים. עד מחר בשעה 11:00 צפוי בית המשפט לקבל עדכון על ההתקדמות במגעים.

במשרד הבריאות בירכו על החלטת בג"ץ ללכת להליך גישור ואמרו: "אנו מייחלים לכך כי במסגרת זו ימצא פתרון למשבר". שר הבריאות פנה להורי הילדים ואמר כי "לעת הזאת עיני כל נשואות להליך הגישור שנקבע בבית המשפט. אני מבקש מכם לשים את העבר מאחורינו ולתת הזדמנות אמיתית למהלך הזה, לטובת הילדים. אנו ניגשים לגישור בכנות ובשקיפות, כדי למצוא פתרון למשבר הקשה במהירות האפשרית. הלב שלנו איתכם ולנגד עינינו אך ורק טובת הילדים היקרים".

בית החולים שמהווה גורם צדדי בפרשה, אך שמו השתרבב אליהו, הוא 'שערי צדק' בירושלים. הבוקר התראיין מנכ"ל בית החולים, פרופסור יונתן הלוי לרדיו 'קול ברמה' ומתח ביקורת על התנהלות השר ליצמן במשבר.

לדבריו, "אין מקום לשתי מחלקות בי-ם. אך אם לא תהיה בהדסה מחלקה שזוכה לאמון הציבור, יש מקום להקים מחלקה כזו בשערי צדק. לא אפתח מיטות ללא אישור משרד הבריאות".

הלוי הוסיף כי "הדרך שנקט השר ליצמן לכבות את השריפה בהדסה היתה רווית שגיאות. הוא יכל לחזור בו בעבר ועדיין יכול לחזור בו. יש לי אליו הערכה רבה, אבל הוא טעה".