יפעת ארליך: מקדמת מהלך להקפצת הנשים ברשימה

ארליך מבקשת את עזרת נשות הבית היהודי בקידומה למקום השלישי ברשימה המאוחדת, ומסבירה כי המהלך יכלול את קידומה של אורית סטרוק למקום הרביעי. מה לגבי מוטי יוגב? "יש לי בשבילו הצעה מדהימה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 15/02/19 11:08 י באדר א'

יפעת ארליך: מקדמת מהלך להקפצת הנשים ברשימה
יפעת ארליך, צילום: אלכס קולומויסקי

יפעת ארליך, מקום שלישי בבית היהודי, מקדמת מהלך בו היא ואורית סטרוק, מקום שלישי באיחוד הלאומי, יהיו ברביעייה הראשונה ברשימה המאוחדת בין המפלגות. 

ארליך, שמונתה על ידי הוועדה המסדרת, אינה יכולה לעקוף את ח"כ מוטי יוגב ברשימה ללא הסכמה של חברי המרכז. הפוליטיקאית הטרייה פנתה לעזרתן של פורום נשים בבית היהודי להעביר את המהלך במרכז המפלגה. 

ההצעה של ארליך היא שהרב רפי פרץ יתפטר מהכנסת על פי החוק הנורבגי. בעקבות ההתפטרות כל חברי הכנסת יתקדמו במעלה הרשימה. לבסוף הרשימה המאוחדת תורכב כך: במקום הראשון בצלאל סמוטריץ'. במקום השני מוטי יוגב. אחריו אורית סטרוק, במקום אופיר סופר, ובמקום הרביעי יפעת ארליך. 

צילום: צילום מסך

 

יפעת ארליך רוצה להעביר מהלך בהסכמה עםמוטי יוגב, ו"לא מאחורי הגב" לדבריה, בו היא תמוקם במקום השלישי ברשימה המשותפת. ארליך הסבירה לנשים כי "יש לי בשביל מוטי הצעה מדהימה", ושאלה, "כמה נשים יהיו מוכנות להצביע לטובת המהלך?". ארליך הסבירה לנשים כי הרשימה שמתהווה אינה מייצגת דייה את הבוחרים בין גדרה לחדרה, ומסבירה "אני מרגישה שתדמיתית ואמיתית אני מייצגת גם את 03". 


 

מהלך קידום הנשים יחול גם על האיחוד הלאומי. ארליך יוזמת מהלך בו גם סטרוק תקודם מהמקום השלישי לשני ברשימת האיחוד הלאומי, ותמוקם במקום הרביעי ברשימה המאוחדת. על פי ההחלטה הזו מוטי יוגב יידחק למקום החמישי, וישנה סכנה כי הוא לא יכנס לכנסת ה-21. 

חברות המרכז נשאלו על ידי ארליך האם הן יתמכו בקידום שלה על פני מוטי יוגב. נשות הבית היהודי חלוקות בדעותיהן. חלקן מברכות על המהלך וטוענות כי יתמכו בו. אחרות טוענות כי ח"כ יוגב נבחר בבחירות דמוקרטיות והן לא יסכימו לקדמה על חשבונו.