יעלון: "נפגש כמעט עם כולם. חלק מהשמות יהממו אתכם"

שר הביטחון לשעבר סיפר כי הוא נפגש עם גורמים רבים במטרה לשוב לחיים הפוליטיים, לרבות לפיד, גבאי וכחלון, הוא ציין כי "יש "גם אחרים שעדיין לא רוצים להזכיר את שמותיהם". על הבית הלבן אמר: "הרבה יותר מפוכח מהממשל הקודם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/10/17 09:18 כ בתשרי התשעח

יעלון: "נפגש כמעט עם כולם. חלק מהשמות יהממו אתכם"
מודאג מסכסוכים פנימיים יותר מאיראן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, מודאג מהסכסוכים הפנימיים בחברה הישראלית יותר מאוייביה החיצונים. כך הוא אמר הבוקר (שלישי) בראיון לגלי צה"ל תוך שסיפר כי הוא מסוגל לחבור לכמעט כל גורם פוליטי במטרה לשוב לקדמת הבמה הציבורית.

יעלון סיפר כי הוא מנהל שיחות ומדבר "עם כל מי שמוכן לדבר על עתידה של מדינת ישראל". בין היתר הוא ציין את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ויו"ר העבודה אבי גבאי מהאופוזיציה וכן את חבר הקואליציה שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון.

הוא ציין כי יש "גם אחרים שעדיין לא רוצים להזכיר את שמותיהם. יכול להיות שחלק מהשמות יהממו אתכם. אני כרגע עוסק במה נכון לעשות כדי שישראל תהיה מדינה יהודית דמוקרטית בטוחה. צריך בסופו של דבר לאחד כוחות כדי לתקן את המדינה".

מעבר לרצונו לשוב לשדה הפוליטי בדלת הראשית, טען שר הביטחון לשעבר כי מה שמניע אותו אלו המאבקים הפנימיים בישראל, "איני מודאג מאיום חיצוני, אני מודאג מהאיום הפנימי. כשמסתכלים על ההיסטוריה שלנו, כל העימותים בין יהודה לישראל היו פנימיים והם שהביאו להיחלשות שלנו כעם וכאומה, ולאובדן עצמאות. לצערי פוליטיקאים עוסקים היום בשיסוי ופלגנות. אני חושב שמנהיגות שמבינה את הקשר ההיסטורי שלנו צריכה לאחד את העם ולא לפלג אותו".

הנשיא טראמפ בביקורו בישראל

הנשיא טראמפ בביקורו בישראלצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

על ממשל ארה"ב וכוונת הנשיא דונלד טראמפ לבטל את הסכם הגרעין עם איראן אמר יעלון כי "זה הסכם רע, איראן יותר מסוכנת מקוריאה הצפונית בזה שהיא רוצה להתפשט". לדבריו, "הממשל הנוכחי בארצות הברית הרבה יותר מפוכח מהממשל הקודם". 

על דעתו בנושא איראן אמר כי "יש הוכחות יומיומיות שאיראן מפיצה נשק לטרור, חותרת תחת משטרים ופוגעת בזכויות אדם, וזה מצדיק, מבחינת האמריקאים, הטלת סנקציות. אחת האפשרויות היא להטיל עיצומים על איראן שלא קשורים להסכם - זו ההמלצה שלי".

לדבריו, "אני חושב שבבתי הספר בעולם יילמד המשא ומתן על איך איראן הגיעה להישג הזה. ארה"ב באה להסדר הזה מתוך עמדת כוח וארה"ב ויתרה על כל כך הרבה דברים. עם זאת, כשיש הסכם שחברות בו גם מעצמות אחרות אז כשמדברים על שינויים לא מתמקדים בעיקר. העיקר הוא לעצור את איראן, שמנצלת את ההסכם כדי ליצור הגמוניה עולמית. היא יותר מסוכנת בזה מקוריאה הצפונית - איראן מדברת על הפצת אידאולוגיה והשתלטות על האזור, בניגוד לקוריאה הצפונית".

בנוגע להתנהלות הבית הלבן בנושא הסכסכוך בין ישראל לפלסטינים הוא ציין כי "הגישה של הממשל הנוכחי הרבה יותר ריאליסטית ומפוכחת מהממשל הקודם. הם לא רצים עם יוזמה או הצעה כי הם למדו מהניסיון שלנו - שהבעיה היא לא בצד הישראלי. משחר הציונות לא קם גורם שהיה מוכן לחלק איתנו את הארץ". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן