יעזוב את הממשלה? המהלך המפתיע של ליברמן

סיעת ישראל ביתנו תתכנס בכנסת במפתיע, ולאחריה ימסור שר הביטחון הצהרה מיוחדת לתקשורת. במערכת הפוליטית מעריכים כי הוא מתכוון להתפטר, על רקע חילוקי הדעות עם נתניהו באשר להתנהלות ברצועת עזה וכתוצאה מהתדרוכים נגדו

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/11/18 09:00 ו בכסלו התשעט

יעזוב את הממשלה? המהלך המפתיע של ליברמן
ליברמן ונתניהו בכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לשכת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הודיעה הבוקר (רביעי) במפתיע על כינוס ישיבת סיעת ישראל ביתנו, שלאחיה תינתן הצהרה לתקשורת על ידי יו"ר המפלגה.

בשעה 12:00 יתכנסו חברי הסיעה בכנסת ושעה לאחר מכן יספק ליברמן הצהרה לתקשורת וכן יענה לשאלות עיתונאים.

במערכת הפוליטית לא יודעים לומר מה סיבת ההודעה וגם במפלגה סירבו להתייחס לתוכנה. עם זאת, קיימת אפשרות שלאור המחלוקת של שר הביטחון עם ראש הממשלה, בנוגע להפסקת האש עם חמאס וכן ביחס למאמצי ההסדרה, הוא יחליט להודיע על התפטרותו, מה שככל הנראה יוביל להקדמת הבחירות.

הצביעו בעד הפסקת אש? בנט, ליברמן ושקד

יתחילו בקרוב את מערכת הבחירות? בנט, ליברמן ושקדצילום: Hadas Parush/Flash 90

אתמול, לאחר יממה של אש בדרום,  הודיע חמאס על הפסקת אש ובמקביל בתום הדיון הארוך בקבינט מדיני ביטחוני תודרכו חלק מכלי התקשורת כי ההחלטה לקבל את בקשת הפסקת התקיפות ברצועת עזה התקבלו פה אחד, לרבות הסכמתו לכאורה של ליברמן.

מיד לאחר פרסומים אלה, הוציאה לשכת שר הביטחון הודעת ובה טענו כי מדובר בדיווח שקרי והאשימו בתדרוך נגד השר. "התדרוכים על תמיכתו כביכול של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בעצירת התקיפות בעזה הם פייק ניוז", נאמר בהודעה ובהמשך נכתב כי "עמדתו של שר הביטחון עקבית ולא השתנתה".

גורמים בכירים במערכת הפוליטית מסרו ל'כיפה' כי להערכתם, ליברמן אכן עומד להכריז על התפטרותו מהממשלה, מה שצפוי להוביל לבחירות כבר בתחילת שנת 2019