הפסקת אש נכנסה לתוקף. צה"ל הורה על חזרה מלאה לשגרה

על רקע ההכרזה על הפסקת אש, הורו בצבא לכלל יישובי הדרום לחזור לשגרה. גורם מדיני בכירעל נצירת האש בעזה: "הצעדים בשטח יקבעו. ישראל שומרת לעצמה חופש פעולה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/11/18 21:46 ה בכסלו התשעט

הפסקת אש נכנסה לתוקף. צה"ל הורה על חזרה מלאה לשגרה
הצביעו בעד הפסקת אש? בנט, ליברמן ושקד, צילום: Hadas Parush/Flash 90

הדיווחים הפלסטינים אודות הפסקת אש התבררו הערב (שלישי) כנכונים, לאחר שראש הממשלה וכל שרי הקבינט מדיני-ביטחוני הסכימו להפסקת התקיפות בעזה, בכפוף להפסקת שיגורי הרקטות לישראל. בצה"ל הורו על חזרה מלאה לשגרה

לפי הדיווח גם שר הביטחון אביגדור ליברמן וגם שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד, הצביעו בעד הפסקת האש שתיכנס לתוקף באופן מיידי. מלשכתו של שר הביטחוןן נמסר כי "התדרוכים על תמיכתו כביכול בעצירת התקיפות בעזה הן פייק ניוז. עמדתו של שר הביטחון עקבית ולא השתנתה".

מלשכתו של בנט נמסרו דברים ברוח דומה: "הדיווחים האחרונים כאילו השר בנט תומך בהפסקת ההתקפות כנגד חמאס הם שקר מוחלט. השר בנט הציג בקבינט את העמדה הנחרצת שביטא בחודשים האחרונים ואת תכניתו לגבי עזה".

גורם מדיני בכיר התייחס לדיווחים על הפסקת אש ואמר כי "חמאס פנה לישראל באמצעות ארבעה מתווכים שונים וביקש להגיע להפסקת אש. ישראל השיבה שהצעדים בשטח הם שיקבעו וכי ישראל שומרת לעצמה חופש פעולה".

הבית באשקלון שנפגע מפגיעה ישירה

הבית באשקלון שנפגע מפגיעה ישירהצילום: דוברות כבאות אש

בצה"ל סיכמו את אירועי היממה האחרונה וציינו כי "במהלך מתקפת הטרור של ארגון הטרור חמאס לעבר מדינת ישראל ירטו לוחמי כיפת ברזל למעלה ממאה שיגורים מתוך כ- 460 שיגורים שזוהו משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל".

בנוסף אמרו כי "צה"ל תקף כ- 160 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יאהד האיסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, ביניהם ארבעה נכסי טרור ייחודיים".