יממה שלישית ברציפות: החסימות בעוטף עזה יימשכו

אחרי הערכות מצב שבוצעו במהלך היום, הוחלט כי גם מחר החסימות בעוטף עזה יימשכו מחשש לפיגוע נקמה על מעצרו של המבוקש מג'נין | ישראל פנתה לקטאר כדי שירגיעו את ארגוני הטרור בעזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/22 21:09 ו באב התשפב

יממה שלישית ברציפות: החסימות בעוטף עזה יימשכו
צילום: Flash90

בעקבות הפעילות הצבאית שביצע צה"ל בשני בלילה במחנה הפליטים ג'נין ובהתאם להערכת המצב הביטחונית שהתקיימה במהלך היום, הוחלט הערב (ד') כי החסימות באזורים ובצירים הסמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה יימשכו גם מחר.

בעקבות החשש להסלמה, ישראל פנתה לקטאר כדי שינסו להרגיע את הג'יהאד האסלאמי. כמו כן, מצרים מפעילה לחצים כבדים על הארגון שלא יוציאו פיגוע נקמה על מעצרו של המבוקש. על פי הערכתם של גורמי הביטחון, הארגון לא יוציא פיגוע נקמה ללא האישור של חמאס.

החסימות הצפויות מחר:

  • כביש 4 לכיוון דרום בין זיקים עד יד מרדכי
  • כביש 34 מיד מרדכי עד צומת ניר עם
  • כביש 232 מצומת ניר עם עד צומת סעד משני הכיוונים

תיאסר כניסה לגבעת 'קובי' ('אנדרטת הארבעה') בשדרות, לאנדרטת 'החץ השחור', לגבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז"ל ולגבעת נזמית ולגבעת 'הפרש הבודד'.

בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים ועל עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות וסגירת מעבר ארז לתנועת פועלים. במערכת הביטחונית מדגישים כי המרחב נסגר לתנועה מחשש לאיום ישיר ועל מנת למנוע פגיעה אפשרית באזרחים.

ג'נין: מעצר ראש הג'יהאד בשומרון

מוקדם יותר השבוע (ב') פעלו מסתערבי מג"ב איו"ש יחד עם השב"כ ולוחמי סיירת נח"ל למעצר של מבוקשים בפעילות טרור במחנה הפליטים ג'נין. במסגרת הפעילות, נעצר בסאם א-סעדי, ראש הג'יהאד האיסלאמי בשומרון. עם כניסת הלוחמים לג'נין נפתחה אש חיה של מספר מחבלים לעבר הלוחמים שהגיבו בירי חי, זוהו מספר פגיעות במחבלים חמושים.

מסתערבי מג"ב המשיכו בפעילות המבצעית ועצרו שני חשודים שהועבר לחקירה בשירות הביטחון הכללי. כמו כן במהלך הפעילות נתפסו פרטי אמל"ח ביניהם אקדח, מחסניות, כדורי M-16 וכסף מזומן. אין נפגעים לכוחותינו.