ילדי הקיבוצים והמושבים בביקור ראשון בבית הכנסת: "חוויה מדהימה"

תלמידי בית הספר במועצה האזורית יואב לא התרשמו מקמפיין ההדתה והגיעו לראשונה בחייהם לביקור בבית הכנסת שבמושב משואות יצחק. אחת המורות: "אלו תכנים שכל יהודי צריך להיחשף אליהם". הרב נהוראי: "העין לא נותרה יבשה ממראה הילדים מנשקים לראשונה בחייהם את ספר התורה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/11/17 17:07 ב בכסלו התשעח

ילדי הקיבוצים והמושבים בביקור ראשון בבית הכנסת: "חוויה מדהימה"
הרב נהוראי והתלמידים בבית הכנסת, צילום: באדיבות המצולם

על רקע הדיבורים על הדתה מצד גורמים שונים בציבור הישראלי, הגיעו אתמול (ראשון) 120 תלמידי בית הספר היסודי של המועצה האזורית יואב למושב משואות יצחק. במהלך הסיור הם ביקרו, חלקם לראשונה, בבית הכנסת ואף נישקו את ספרי התורה במעמד שגם המארחים וגם המתארחים הגדירו כ-"חוויה מרגשת".

"זאת הייתה חוויה מדהימה ומקסימה", אמרה ל'כיפה' אחת ממורות בית הספר דניאלה בטיטו שסיפרה כי מאחר ומדובר "בבית ספר אזורי חילוני. להרבה מהילדים שלנו, שרובם מגיעים מקיבוצים ומושבים באזור,זה היה הביקור הראשון אי פעם בבית הכנסת".

מדובר בפעם השלישית שתלמידי בית הספר מגיעים למושב המשתייך לתנועת הקיבוץ הדתי. לדברי בטיטו צוות המורים מאוד הופתע לאחר הביקורים הקודמים, וגם אתמול, מהרשמים החיוביים וההתרגשות הרבה של הילדים מהמפגש עם רב המושב הרב מאיר נהוראי שהסביר להם על מושגים שונים ביהדות.

הרב נהוראי עצמו סיפר כי אמנם "בשנים הראשונות הם מעט חששו להגיע, אך כיום המורות לא מוותרות על הביקור בבית הכנסת וחלק מההורים גם הצטרפו למפגש בשמחה". הרב ציין כי הוא ליווה את הילדים במהלך היום "וזה היה מרגש עבורי כפי שזה היה עבורם. התלמידים גילו עניין רב ולמדו על יסודות העם היהודי".

התלמידים בבית הכנסת

התלמידים בבית הכנסתצילום: באדיבות המצלם

בהמשך התחלקו הילדים לקבוצות ונציגים מחב"ד הסבירו להם על תפילין, סידורים וטליתות וסופר סת"ם אף סיפר להם על תהליך כתיבת ספר תורה. "בסוף היום", סיפרה דניאלה, "התכנסנו שוב בבית הכנסת והרב נהוראי הסתובב עם ספר התורה בין הילדים שמאוד התרגשו והייתה שירה גדולה של כולם".

לביקור הצטרפו כאמור ארבעה הורים ודניאלה ציינה כי כל הדיבורים על הדתה לא נכנסו אליהם לבית הספר, "הצטרפו אלינו ארבעה הורים שמאוד התרשמו מהפעילות ואף אחד לא דיבר על כך שמדובר בתכנים דתיים מידי. לא עשינו כמובן דברים שעלו מהם כפייה דתית. אני חושבת שאלו תכנים שכל יהודי צריך להיחשף אליהם"

את הביקור סיכם הרב נהוראי ותיאר את ההתרגשות שאחזה בכולם בזמן שעבר עם ספר התורה בין הילדים, "העין לא נותרה יבשה והלב לא נותר אדיש למראה הילדים מנשקים לראשונה בחייהם את ספר התורה ולקול השירה האדיר של: 'תנו כבוד לתורה'. כל הכבוד לבית הספר שניאות לחשוף בפני הילדים את בסיסי הקודש של עם ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן