יחימוביץ VS שקד: מה קרה מעל בימת הכנסת?

חברת הכנסת יחמוביץ תקפה את שרת המשפטים בנאום חריף מעל בימת הכסת והאשימה את המחנה הלאומי ברציחות פוליטיות. שרת המשפטים נלחמה על כבודו של המחנה "ההסתה של יחימוביץ נגד הציבור הימני מחרחרת ריב ומדון"

חדשות כיפה מירב כהן 21/10/18 22:06 יב בחשון התשעט

יחימוביץ VS שקד: מה קרה מעל בימת הכנסת?
איילת שקד, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

חברת הכנסת שלי יחימוביץ תקפה בנאומה בכנסת, את שרת המשפטים איילת שקד בנאום חריף במיוחד. שרת המשפטים השיבה מלחמה וכתבה: "יחימוביץ מנצלת את יום הזיכרון לרבין כדי להסית נגד הימין" 

שקד אמרה בראיון לקראת יום הזיכרון כי  "שיח האלים מגיע משמאל ומימין. באו לא נריב איזה מחנה הוא יותר ברוטלי". חברת הכנסת יחימוביץ התרעמה על ההשוואה בין המחנות וטענה בנאומה "איך אפשר שלא להשיב להכחשה הכרונית וההיסטורית הזו" ותהתה: "מתי אחז מישהו בשמאל נשק ורצח?"

בהמשך הדברים האשימה יחימוביץ את המחנה הלאומי ברצח של ראש הממשלה המנוח והזכירה רציחות פוליטיות שהגיעו מהימין על פני ההיסטוריה הישראלית. חברת הכנסת אמרה כי השמאל מעולם לא היה איום על מנהיגי הימין אלא ההפך "האבטחה על שר החינוך תוגברה בעקבות פינוי עמונה כי היו עליו איומים מימין, לא משמאל" 

 ח"כ יחימוביץ המשיכה לתקוף את הציבור הלאומי וטענה כי הוא מוסת על ידי המנהיגים שלו שמטפטפים לו את השנאה לצד השני. יחימוביץ האשימה את מנהיגי הימין בעידוד דברי הסתה וגזענות. "העם הרבה יותר הגון מכם" הוסיפה "אלו אתם שמרדדים את השיח" 

שרת המשפטים, שנראתה המומה במהלך הנאום, הגיבה לחברת הכנסת בציוץ: "על כבודי אני מוחלת. אבל גם ביום כזה אין לי זכות למחול על כבודו של ציבור ענק שאותו אני מייצגת. ההסתה של שלי יחימוביץ נגד הציבור הימני מחרחרת ריב ומדון ומנצלת את יום הזיכרון לרבין באופן הגרוע ביותר. דבריה אינם ראויים להתייחסות נוספת".