יו"ר מועצת יש"ע: שביתת המנהל האזרחי - כמוה כהקפאת בנייה

שביתת עובדי המנהל הביאה לעצירת תכניות בנייה, למרות שאושרו על ידי הדרג המדיני. דורני במכתב דחוף לרה"מ והשרים: "פעלו בהקדם להשבת המנהל לתפקוד מלא". דגן: "תושבי השומרון הפכו לבני ערובה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/18 13:30 כח בתמוז התשעח

יו"ר מועצת יש"ע: שביתת המנהל האזרחי - כמוה כהקפאת בנייה
בנייה באריאל, צילום: פלאש 90

בעקבות החרפת העיצומים של עובדי המנהל האזרחי, שיגר היום (ד') יו"ר מועצת יש"ע, חננאל דורני, מכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר האוצר משה כחלון. במכתב, דורש דורני לטפל במצב החמור, אשר מזה זמן רב עוצר את קידומן של תכניות חשובות בהתיישבות ושיוצר  לדבריו הקפאת בנייה בפועל, על אף אישורי הדרג המדיני.

"דווקא כעת", כתב דורני, "בתקופה בה ניתן האישור המדיני לקדם את הבנייה, הרי שלא זו בלבד שבשגרה אין המנהל האזרחי עומד כיאות במשימה זו, שביתת העובדים תחריף את המצב ותיצור צוואר בקבוק שיהיה קשה להשתחרר ממנו שנים קדימה".

"דרישתם של עובדי המנהל האזרחי להוספת תקנים ובקשתם לשיפור תנאי שכר על מנת שיוכלו לאייש תקנים קיימים אינה נענית זה זמן, מה שהוביל לחידוש העיצומים", הוסיף. כידוע, זוהי אינה הפעם הראשונה בה עובדי המנהל האזרחי פותחים בעיצומים, אך הדבר עדיין אינו מטופל.

"כידוע לכם", כותב עוד יו"ר מועצת יש"ע, "ארגון זה נמצא בתת-תפקוד כדבר שבשגרה, ומזה זמן רב שעבודות מטה חשובות לא מקודמות, תכניות שאושרו על ידי הדרג המדיני נעצרות ונערמות על השולחן במנהל האזרחי, תקציבים המיועדים לפרויקטים לתשתיות (תחבורה, סלולר ועוד) אינם ממומשים, לא מופקים אישורי עבודה ועוד".

דורני חותם את מכתבו בבקשה מראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר: "אנו מבקשים שתיכנסו לעובי הקורה מול כל הגורמים הנוגעים בעניין ותפעלו בהקדם ובאופן אישי להשיב את המנהל האזרחי לתפקוד מלא".

ראש מועצת שומרו, יוסי דגן, התייחס גם הוא לנושא, ואמר: "כאילו לא די בכך שכל בית בשומרון, זקוק לארבע אישורים של דרג מדיני, כעת תושבי השומרון הפכו גם לבני ערובה של סכסוך בין עובדי המנהל האזרחי לאוצר.

"גנים ובתי ספר, לא יוכלו להיפתח, ומצוקת הדיור ביו"ש רק גוברת. אני קורא לשר האוצר לגלות אחריות ולגמור את הסיפור הזה. שביתה במנהל האזרחי, כמוה כשביתה כוללת במשק, ועל שר האוצר וראש הממשלה להתייחס לנושא הזה בהתאם אנחנו מבינים את מצוקת עובדי המנהל האזרחי, ואת הצורך בפרנסה הוגנת, ומבקשים מהאוצר לפתור את הבעיה ולא להשאיר חצי מיליון בני אדם ללא מענה במשך שבועות ארוכים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן