יו"ר הקואליציה: "הדחת נתניהו בעקבות החקירות - הפיכה בלתי לגיטימית"

"יהיה שבר עצום בציבור ואנשים לא יסכימו לקבל את מי שייבחר", אומר ח"כ דודי אמסלם. עוד אמר כי הדיונים בחוק הגיוס יתחדשו השבוע בוועדה המיוחדת שבראשותו: "מתקרבים לדד-ליין שקבע בג"צ, נעביר את החוק כמו שהוא.

חדשות כיפה יהונתן קליין 23/12/18 09:31 טו בטבת התשעט

יו"ר הקואליציה: "הדחת נתניהו בעקבות החקירות - הפיכה בלתי לגיטימית"
יו"ר הקואליציה. ח"כ דודי אמסלם, צילום: Miriam Alster/FLASH90

"אני סבור שמתבצעת הפיכה בישראל. רוב הציבור היהודי במדינה מבין שמשהו לא בסדר קורה כאן". כך אומר הבוקר (א') יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם (ליכוד), על חקירות נתניהו.

לדברי אמסלם, אם ייאלץ ראש הממשלה להפסיק את כהונתו בעקבות הגשת כתב אישום, אנשים לא יסכימו לקבל את המחליף. "נניח שהמשטרה והפרקליטות ידיחו את נתניהו, יהיה שבר עצום בציבור ואנשים לא יסכימו לקבל את מי שייבחר", אמר.

הבוקר פורסם כי במשרד היועץ המשפטי לממשלה פותחים הבוקר בסדרת דיונים אינטנסיבית לקראת הכרעה בחקירות ראש הממשלה נתניהו, ובשאלה האם יש להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה - בכולן או בחלקן. על פי הפרסום, בתוך חודשיים או שלושה יחליט מנדלבליט האם להגיש כתב אישום נגד נתניהו, אך ההכרעה הסופית יכולה להינתן רק לאחר שימוע שייערך לראש הממשלה.

"יאיר לפיד גנב דעת ושקרן"

אמסלם התייחס עוד בראיון להחלטתו לחדש בשבוע הקרוב את הדיונים בוועדה המיוחדת של הכנסת, בראשה הוא עומד, בנושא חוק הגיוס. לדבריו, החוק יעבור כפי שהוא מוצע, על אף התנגדות הסיעות החרדיות, מאחר והמועד שקבע בג"צ להעברת החוק, 15 בינואר, מתקרב.

"הדד-ליין שלנו הוא ה-15 בינואר. היות שאנחנו מגיעים למועד, אני מבין שנעביר את החוק כפי שהוא", אמר יו"ר הקואליציה. לדבריו, יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, הבטיח לתמוך בחוק במתכונתו הנוכחית אך חזר בו, וכינה אותו 'שקרן'.

"יאיר לפיד גנב דעת ומשקר. הוא מתפרנס משנאת חרדים, הוא לא רוצה שהם יתגייסו ולכן עושה הכול כדי להכשיל את החוק", תקף אמסלם את שר האוצר לשעבר.

ב'יש עתיד' הגיבו לדברים: "כל מה שדרשנו הוא שלא ישנו את חוק הגיוס, ושנתניהו יתחייב שאין כוונה לעשות מהחוק ישראבלוף ולפצות את העסקנים החרדים בכסף בדלת האחורית. אנחנו מבינים מהפאניקה של אמסלם שזה כנראה קשה מאוד לנתניהו כי כניעתו אמנותנו".

עוד בנושא חוק הגיוס, הבוקר פרסמה דפנה ליאל בחברת החדשות כי על פי מקורבי ראש הממשלה, הוא מתלבט בין שתי אפשרויות; האחת, להעביר את החוק בתמיכת יש עתיד וישראל ביתנו, דבר שמשמעו פרישה של הסיעות החרדיות מהקואליציה - או סיכום איתן על מועד מיידי לבחירות. והאפשרות השנייה היא להניח לדד-ליין של בג"צ לפקוע, ולהשאיר את העברת החוק רק לממשלה הבאה, דבר שהוא לא פשוט כלל מבחינה חוקית.