יורים בנגמ"ש: המאבק בין ארגוני הציונות הדתית נמשך

הרב אברהם סתיו התייחס בפוסט בפייסבוק לרבנים המזוהים עם ארגון "חותם" וקרא להם למחות נגד "הפושעים ומחללי השם" בארגון "חותם"

חדשות כיפה מירב כהן 20/08/18 11:23 ט באלול התשעח

יורים בנגמ"ש: המאבק בין ארגוני הציונות הדתית נמשך
מתוך הסרטון של חותם, צילום: צילום מסך

בעקבות המאבק של ארגון 'חותם', המזוהה עם האגף החרד"לי בציונות הדתית, נגד ארגוני הציונות הדתית אשר זוכים למימון הקרן החדשה לישראל יצא הרב אברהם סתיו בקריאה לרבנים להסתייג מהארגון. 

הארגון פירסם סרטון ולצידו חוברת בת עשרות עמודים, בהם מוצגות השיטות בעזרתן, לטענת 'חותם', תומכת הקרן החדשה בארגונים אלו. ב'חותם' נוקבים בשמות של בכירים בארגונים ובשמות נוספים, ומפרטים סכומים מדויקים אשר לטענתם הועברו על ידי הקרן החדשה לארגונים אלו, כל זאת על מנת לקדם את מטרות 'הקרן החדשה לישראל' ולשנות עמדות בקרב הציבור הדתי לאומי.

הרב אברהם סתיו קרא לרבנים שארגון "חותם" מציג אותם כהנהגתו הרוחנית, לא לתת יד להלבנת הפנים נגד אישים בציונות הדתית, להתנגד לפילוג שיוצר הארגון ואף לצאת נגדו .הרב סתיו כתב לרבנים:
"הרב יעקב אריאל, הרב מנחם בורשטיין, הרב מרדכי הלפרין, הרב רצון ערוסי, הרב יהודה עמיחי, הרב יגאל קמינצקי,
מורינו ורבותינו, זה זמן רב שהארגון המתקרא 'חותם' עושה שימוש בשמותיכם ומציג אתכם כהנהגתו הרבנית, ובה בעת מזהם את השיח הציבורי הדתי-לאומי ומוריד אותו לשפל חסר-תקדים. לשון הרע והוצאת שם רע, הלבנת פנים וביזוי תלמידי חכמים, דבר מכל אלו לא פסול בעיניו כדי להשחיר את כל מי שחושב מעט אחרת.
לו היו הדברים נאמרים על ידי בריוני רחוב החרשתי, אך הארגון הנ"ל פועל בשליחותכם כביכול ובכך מתחלל ומתבזה כבוד התורה ושם השם בעולם.
אני מבקש ומתחנן בפניכם להיכנס לעובי הקורה, לראות את שנעשה בשמכם, ולמחות כנגד הפושעים ומחללי-השם.
חותם בכאב רב ובהערכה עצומה,
צעיר תלמידיכם"

כזכור, בסרטון שהופק על ידי הארגון ננקבו שמות מפורטים של אישים מהציונות הדתית בין היתר: שי פירון, הרב בני לאו, חנה קהת יו"ר ארגון "קולך" ובתיה כהנא-דרור מנכ"ל "מבוי סתום". 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212122865136572&set=a.10204572986674329&type=3